Olvasás Portál

lovári  |  english

Szükség van-e nyomtatott irodalomtankönyvekre?

Szükség van-e nyomtatott irodalomtankönyvekre?

2014.10.09. 08:21

Vélemények; érvek és ellenérvek

Az Irodalmijelen portálnak az irodalomtanítás aktuális problémáival foglalkozó körkérdése immár állandó kerekasztallá alakult, ahol négy szakértő véleményét olvashatják az irodalom jövőjét érintő problémákról: Bárdos József, Csobánka Zsuzsa, Fűzfa Balázs és Pethőné Nagy Csilla válaszol a címben feltett kérdésre.

Számos kísérleti és sok más irodalomtankönyv néhány kattintással legálisan letölthető a kiadók honlapjáról. Az Y- és a Z-generáció tagjai köztudottan szívesebben olvasnak digitálisan, mint papíron. A szülőket mégis arra kéri az iskola, hogy vásárolják meg a könyveket. Ha az állami tankönyvek egyik célja valóban a családok kiadásainak csökkentése, akkor talán célszerűbb lenne a könyvet letöltenie a diáknak, nem pedig megvásárolnia. Vagy nincs is szükség a tankönyvekre, hiszen minden működik digitálisan?

A kerekasztal tagjai ezúttal arról beszélgettek, valóban lemondhatunk-e a nyomtatott tankönyvekről.

A beszélgetés az irodalmijelen.hu honlapján jelent meg, s ide kattintva megtalálható, s elolvasható.

 

A beszélgetés résztvevői:

 

Bárdos József irodalomtörténész, a gyermek- és ifjúsági irodalom szakértője

 

Csobánka Zsuzsa tanár, író

 

Fűzfa Balázs tanár, tankönyvszerző

 

Pethőné Nagy Csilla tanár, tankönyvszerző

 

(Fotók: irodalmijelen.hu)

Multimédia tartalom:

Értékelés

Még nem érkezett értékelés

Szólj hozzá:

Kérem, jelentkezzen be!

Hozzászólások: