Olvasás Portál

lovári  |  english

Könyv és Nevelés

Csík Tibor: Lapozgató(k)

Nyomtatási nézet

Az értő olvasás elsajátításának fontosságát aligha lehet túlbecsülni. Az olvasás biztos alapokra helyezése, a fejlesztő munka nem nélkülözheti a gyakorlást, a szükséges készségek elmélyítését.

A feladatlapok – szerző által deklarált – elsődleges célja a fölzárkóztatás, az iskolai tanítás segítése. A két kötet a fejlesztő munkát szisztematikusan fölépített, az olvasástanítás valamennyi részterületét átgondoltan támogató feladatokat és oktatási segédleteket (pl. betűkártyák készítéséhez kivágandó mellékletek) tartalmaz. Az olvasás elsajátítása a Meixner-féle olvasástanítási módszeren alapul és igazodik az ABC-ház tankönyvcsalád elsősöknek és másodikosoknak szóló olvasókönyveihez.

A feladatlapokat azonban nemcsak az e tankönyvcsalád alapján tanító pedagógusok tudják kiválóan használni. Akik növendékeik eredményességét tekintik elsődlegesnek, remekül ki tudják egészíteni más tankönyvek feladatait is a kötetek anyagával.

A gyakorlással óhatatlanul együtt járnak az ismétlések, ami egyhangúsághoz vezethez, s rontja  atanulás hatékonyságát. A szerző ezért nem csak arra ügyelt, hogy a fejlesztés átfogó és sokoldalú legyen, hanem hogy az ötletes feladatok révén a tanulók ne veszítsék el érdeklődésüket. A gyakorlatban kipróbált és jól bevált feladatok az iskolai munka színesítése mellett a kötetlenebb foglalkozásokhoz, az otthoni gyakorláshoz is segítséget adnak.

 

 

Dr. Kerekesné Agárdi Noémi: Lapozgató I.–II. Fölzárkóztató olvasólapok 1–2. osztályosoknak. Budapest: Monarchia Numizmatikai Bt., 2012.

Értékelés

Még nem érkezett értékelés

Szólj hozzá:

Kérem, jelentkezzen be!

Hozzászólások: