Olvasás Portál

lovári  |  english

Könyv és Nevelés

Farkas Éva: Diákéveim

Nyomtatási nézet

 

KEDVES PEDAGÓGUS TÁRSAIM !

 

Szeretném Önökön keresztül invitálni a diákokat egy kis játékra, aminek célja, hogy a pozitív  hozzáállás szemléletét kialakítsuk illetve megerősítsük a gyermekekben. Mindannyian tudjuk, hogy egyre negatívabb, torzabb önértékeléssel bírnak gyermekeink, de azt is tudjuk, hogy közös jövőnk alapja az egészséges önbizalmú, értékeikkel tisztában lévő felnőtt társadalom, akiket először ki kell nevelnünk.

Sajnos  érezteti hiányát az, ami az oktatásból fokozatosan kimaradt, az erkölcsi, érzelmi, művészeti, hazafias nevelés, a tisztelet adás terén .

Én most  pozitív összefogásra szeretném invitálni az iskolákat, mellyel csatlakozhatnak a MOSOLYGÓS MAGYARORSZÁG „mozgalomhoz”, amely már útjára indult és ebben az iskolák  szerepvállalását különösen fontosnak és építőnek tartom!

POZITÍV PLUSZ MINDEN NAPRA az összefogás neve, melyben van egy pakli kártya 50 féle bölcsességgel, jókívánsággal és egy A/4-s PP tábla a hónap minden napjára egy pozitív üzenettel.

Plakát

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a tanulókkal napindítóként lehetne értelmezni a táblán lévő napi bölcsességek üzenetét… pld.

 

„Ha rugalmas vagy és hagysz másokat olyannak

lenni, amilyenek, akkor egy rakás stressztől

kíméled meg magad. A lelki béke a megváltozott

hozzáállásból származik, nem pedig a megváltozott

körülményekből.”

Andrew Matthews

 

A kártyák pedig jól  használhatóak pl. osztályfőnöki óra keretében játékos formában. Akár egy, akár több diák is húzhat a pakliból és ezzel kapcsolatosan lehet beszélgetni arról, hogy szerinte miért pont ezt a lapot vonzotta magához az ötvenből… pld.

 

„Vannak akik morognak, mert a rózsáknak töviseik vannak.

Én hálás vagyok, hogy a töviseknek vannak rózsabimbói.”

Alfonse Karr

„Egy ember nem akkor vall kudarcot,

amikor legyőzik, hanem akkor, ha feladja.”

Richard M. Nixon

kártya

A lényeg, hogy mindig pozitívan zárjuk a gondolatmenetet,  mert minden nézőpont,  kérdése… az ember élete az lesz, amivé gondolatai formálják.

Azokra az intézményekre, akik csatlakoznak a POZITÍV ÖSSZEFOGÁSHOZ, kitesszük  mosolygós logónkat, mely arra is lehetőséget ad, hogy az Önök iskoláján keresztül még többen fogjunk össze.

 

Értékmentésre ad lehetőségetDIÁKÉVEM avagy ÖRÖK EMLÉK ÖRÖK ÉRTÉK címmel megjelent interaktív emlékkönyvem is.  A borítólap szimbóluma a kismakk – kisfa – tölgyfa vagyis a gyermek fejlődése. Hátsó borítóján ehhez kapcsolódik az egyik legnagyobb magyar, Széchenyi István  mondása.

diakeveim

Az emlékkönyv pozitív értékrendek mentén szeretné „kicsalogatni” azokat az értékeket, amik minden kisemberben rejtőznek. (Sajnos, a negatívnak túl sok a „szóvivője”, mely gyermekeink lelkületére különösen ártalmas.) Továbbá szeretném, ha a gyermek/diák kilépne egy kis időre a számítógép világából, tollat, ceruzát fogna a kezébe és folyamatosan kiírná önmagát, saját gondolatait, érzelmeit. Ezáltal  fejlődési szakaszait is tudná kontrolálni és  ítéletalkotó képességét, egyéniségét fejleszteni.

 

Tisztában kell,  lenniük azzal, hogy ezeregy  okunk van  büszkének lenni magunkra, magyarságukra…

A DIÁKÉVEIM -ben csak magyar írók és költők kaptak helyet illusztrációként.

Inspirációként sok pozitív állítást „szösszenetet” ad a kiadvány témakörökhöz kapcsoltan.

Néhány válaszra váró kérdés a kiadványból:

AZÉRT VOLT MA SZÉP NAPOM, MERT…

AZÉRT SZERETEM MAGAM, MERT…

11 + ? JÓ TULAJDONSÁGOM…

BÜSZKE VAGYOK MAGAMRA, MERT…

AZÉRT Ő A LEGÖNZETLENEBB OSZTÁLYTÁRSAM, MERT…

BÜSZKE VAGYOK ARRA, HOGY MAGYAR VAGYOK, MERT…

 

Továbbá helyet kapnak még a kiadványban az „aranyköpések” a barátság, példaképeim…  Évszakok mentén összefogja a közös élményeket is.

A kiadvány végén a VAKÁCIÓ előtt egy kedves verssel ráirányítom a diákok figyelmét arra, hogy bármerre is megy tovább, az útravalót  iskolájától kapja.

Az emlékkönyv jó minőségű, bátran használható és majdan leemelhető a könyves polcról egy - egy osztálytalálkozó kapcsán látván „Hogy ilyenek voltunk…”

A DIÁKÉVEIM az oktatáson belül a nevelésben, osztályfőnöki órákon, interaktív szabadidős körökben jól alkalmazható. Én 3. osztálytól gondoltam középiskoláig, de több pedagógus kolléga úgy vélekedett, hogy kerüljön bele az első ákom - bákom is, mert így teljes.

Köszönöm, hogy elolvasták a POZITÍV PLUSZ összefogás ismertetőjét. Amennyiben a témával kapcsolatosan további információra lenne szükség, az  alábbi  elérhetőségen kérhető: ariel54@freemail.hu

 

ÖRÖMTELI TANÉVET KÍVÁNOK!

 

tabla2

Értékelés

Még nem érkezett értékelés

Szólj hozzá:

Kérem, jelentkezzen be!

Hozzászólások: