|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2018. április 18.
Minárik Katalin könyvtárostanár, Széchenyi István Gimnázium, Pécs
Ezt a könyvet a 3. a osztály napközis tanítónője közös délutáni olvasásra kölcsönözte ki a diákoknak. Akkora sikere volt, hogy a folyosón megállítottak a gyerekek, és lelkesen mesélték, milyen jó könyvet olvasnak együtt, mennyire tetszik nekik.
A tanítónő a közös olvasást nemcsak az olvasási készség fejlesztése miatt érezte fontosnak, hanem a közös élmény közösségfejlesztő hatása miatt is. Őt is elbűvölte a regény, a humora, a vagánysága miatt, no meg azért is, mert hasonló korú gyerekekről szól, mint az ő harmadikosai. Pont ennek a korosztálynak a mindennapjairól. Elmondása szerint az illusztrációk is sikert arattak a gyerekek körében. Egy-egy rész elolvasását követően jókedvű beszélgetések alakultak ki az elolvasottak kapcsán.
Megkértem a kolléganőt, hogy a gyerekekkel fogalmaztassa meg egy rajzos munkában, miért tetszik nekik a regény, illetve rajzolják le, eddig melyik részlete tetszett nekik a legjobban. Mellékelem néhányuk rajzos válaszát.
(Raud, Piret: Tóbiás és a 2/b. Budapest, Pongrác, 2014, 110 p.)
Előző fejezet:
Kovácsné Diós Emese és mtsi.: Többszemszögű könyvajánló Következő fejezet:
Fejezet képei és videói