A folyóiratot 1996 szeptemberében indították, hogy előmozdítsák azt a multidiszciplináris és intellektuális vitát, melyet az oktatásban használt interaktív média elméleti és gyakorlati kérdéseiről folytatnak. Célkitűzéseik közé tartozik az is, hogy a témakörben felmerülő kognitív, társadalmi és kulturális problémákat tisztázzák, valamint az interaktív média hatékonyabb használatával jelentősen javítsák a tanítást és a tanulást. Tudósok és kereskedelmi szakemberek megszólaltatása mellett, a legfontosabb nemzetközi kutatások eredményeit is közlik. A folyóirat különlegessége, hogy az egyes számok (issue) nem követik a hagyományos kronológikus sorrendet, hanem a beérkezés után rögtön nyílt lektorálásra bocsájtják az egyes írásokat. A cikkek végső verzióját akkor közlik, amikor átment a nyitott lektorálási folyamaton. Az összes cikk költségmentesen letölthető.
JIME was launched in September, 1996, in order to foster a multidisciplinary and intellectually rigorous debate on the theoretical and practical aspects of interactive media in education and to clarify the cognitive, social and cultural issues raised by the use of interactive media in education. The other aim is to radically improve teaching and learning through better interactive media. Not only scholars and commercial practitioners are linked to the debate but leading international research on the theories, practices and experiences in the field are published also. JIME does not have a chronological concept of \"issue\", it publishes articles for open peer review as they are received. Final versions of articles are published as soon as they complete the Review Process.
Hozzászólások: