A program célja:
A program sikeres befejezése után a hallgató legyen képes konkrét tevékenységek elvégzésére, szerezzen jártasságot az elérhetőséget szolgáló nyomtatott és digitális eszközök használatában, stb.
A program célja az olvasás-szövegértési kompetenciák megalapozása, folyamatos fejlesztése, önálló alkalmazásának elérése.
A program végére kialakul a tanulókban az olvasás-szövegértési eszköztudás, mint olyan gondolkodásmód, amely hozzásegíti a diákokat a mindennapi problémák megértéséhez, modellezéséhez és megoldásához.
A programban olvasás-szövegértési kompetenciának tekintjük az ismeret (tudás) + készség + attitűd együttesét az adott kontextusnak megfelelően. Azaz a készségek adekvát alkalmazását különféle helyzetekben és körülmények között – magabiztosan, és hatékonyan. (A tanuló szempontjából ez azt jelenti: tudom, hogy mit, miért és hogyan csinálok meg.)
a) A tudás elem azt jelenti, hogy mit ismer, mit ért, miben tájékozott;
b) A képességek elem azt jelenti, hogy mire képes, mivel rendelkezik;
c) A nézetek és attitűdök elem azt jelenti, hogy mit tart fontosnak, mi iránt elkötelezett, mit fogad el a tanuló.
1. Modul: Ajánlott kifejezések listája fogyatékos emberekkel kapcsolatban 10
2. Modul: Az egyes fogyatékossági kategóriák leírása, pedagógiai értelmezése
3. Modul: A sajátos nevelési igényű tanuló a terepen – fejlesztő feladatok gyűjteménye
Olvasás, szövegértés, Anyanyelvi kommunikáció, Digitális, információs kompetencia, Tanulás, kreatív és kritikai gondolkodás, Szociális és állampolgári kompetencia, Kulturális tudatosság és kifejezőkészség, Életvitel, életpálya-építés, Együttműködési készség, csapatmunka
Könyvek, folyóiratok, e-Adatbázisok, Internetes források,
Hozzászólások: