Az általános iskola alsó tagozatos tanulói részére ajánljuk.
TÁMOP 3.2.4-08/2-2009-0001
Dubovszky Katalin, Oláh Anna, Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum
Információs technológia, ismeretmegőrzés, könyvtár
8-11
könyvtáros, oktató, diák, szülők, roma tanulók
Roma kultúra
Az iskolai könyvtár feladata, hogy sajátos eszközeivel, módszereivel segítse az iskolát nevelési-oktatási céljainak elérésében. Az iskolai közösség minden résztvevőjének szolgáltatást nyújt, mind a pedagógusoknak, mind a diákoknak és szüleiknek.
A könyvtár tantárgyközi feladatokat is ellát, ezért igen fontos a tanárok és az iskolai könyvtáros közötti együttműködés. Ennek több formája és tevékenységi területe van. Egyik ilyen szervezeti, tartalmi és módszertani formája a jelenlegi mintaprogram is.
A modul három programrészből áll.
1. „Ismerkedés a könyvtárral”
Minden ember számára fontos, így a gyermekek számára is, hogy megismerjék azt a helyet és embereket, akikkel több alkalommal is együtt lesznek. Fontos, hogy a tanulók érdeklődésére alapozva dolgozzuk fel a könyvtárismereti témákat és ismertessük meg a könyvtár adta lehetőségekkel őket.
2. „A cigány nép rövid története, vándorlásai” című modullal a tanulóknak a roma néppel, vándorlásaival kapcsolatos ismereteiknek bővítését azzal a céllal kívánjuk megvalósítani, hogy érzelmileg jobban kötődjenek saját népcsoportjukhoz. A megismert mesék, eredetmondák, játékos feladatok felkeltik az olvasás iránti igényüket, és elősegíthetik az identitástudatuk fejlődését is.
3. A programzáró rendezvénynek – mint korábban említettük – kettős célja, hogy a tanulók
alkotásai publicitást kapjanak, miközben megismertetik a roma kultúra értékeit iskolatársaikkal.
1. modul: Ismerkedés a könyvtárral - 6 óra
2. modul: A cigány nép rövid története, vándorlása - 8 óra
3. modul: A program záró rendezvénye - 4 óra
Összegző értékelés - 1 óra
Olvasás, szövegértés, Anyanyelvi kommunikáció, Digitális, információs kompetencia, Tanulás, kreatív és kritikai gondolkodás, Szociális és állampolgári kompetencia, Kulturális tudatosság és kifejezőkészség, Kezdeményező és vállalkozói kompetencia
Könyvek, folyóiratok, AV-dokumentumok, Internetes források
Hozzászólások: