Hátrányos helyzetű, roma tanulók befogadó csoportban végzett nép- és helyismereti,
önismereti projektmunkája a helyi/települési/lakóterületi cigány kisebbség életmódjáról,
szokásairól, kultúrájáról
TÁMOP 3.2.4-08/2-2009-0001
Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum, Hámoriné Váczy Zsuzsa, Balogh Mihály
Társadalomtudomány
15-18
diák, Hátrányos helyzet (gyermekvédelmi kedvezményre jogosult), cigány
cigányság@hátrányos helyzet@szociológia@szociális munka
Hátrányos helyzetű, roma tanulók befogadó csoportban végzett nép- és helyismereti,
önismereti projektmunkája a helyi/települési/lakóterületi cigány kisebbség életmódjáról,
szokásairól, kultúrájáról.
A/ a programban résztvevő 13-15 éves, 7-9. évfolyamos, részben hátrányos helyzetű, eltérő
képességű tanulók heterogén csoportja - legyen képes kooperatív csoportmunkával
- a településen (településrészen, kerületben, tehát valamely behatárolható
környezetben) élő cigányság múltjáról, jelen helyzetéről és jövőbeli esélyeiről
komplex (nem tantárgyhoz kötött) adatok, információk ismeretek több forrásból
történő gyűjtésére, összegzésére, elemzésére
- a szerzett ismeretek rendszerezésére,
- a rendszerezett ismeretek segítségével a témáról releváns összefüggések, s az
ezekből kibontható tudásanyag feltárására megfogalmazására, azok rendszerbe
szervezésére,
- önálló vélemény kialakítására, a vélemény árnyalt, pontos megfogalmazására,
szóbeli, írásbeli illetve elektronikus megjelenítésére, előadására, bemutatására.
B/ továbbá legyenek képesek az A/ pontban foglaltak szerint elvégzett kooperatív
projektmunka „végtermékeként” a benne érintettek és érdekeltek, illetve a döntési
helyzetben lévők számára javaslatok megfogalmazására a cigányság helyzetének javítása
érdekében, valamint
C/ legyenek képesek az A/ pontban megfogalmazott, elsajátított képességek, készségek révén
az adott településén élő más kisebbségi (nép)csoport/ok/ több forrású megismerésére, a
szerzett ismeretek adekvát endszerezésére, prezentálására
D/ távlatosabb célként a program teljesítése segítse elő a benne részt vevő tanulók
strukturáltabb gondolkodásának formálását, fejlessze adaptív képességüket,
kreativitásukat, kommunikációs és szociális kompetenciájukat, erősítse törekvésüket az
élethosszig tartó tanulásra, önfejlesztésre, valamint a konstruktív, közösségorientált,
etikus, értékelvű életvitelre.
Olvasás, szövegértés, Anyanyelvi kommunikáció, Digitális, információs kompetencia, Tanulás, kreatív és kritikai gondolkodás, Szociális és állampolgári kompetencia, Kulturális tudatosság és kifejezőkészség, Együttműködési készség, csapatmunka
Könyvek, folyóiratok, e-Adatbázisok, AV-dokumentumok, Internetes források
Számítógép, Nyomtató, Digitális fényképezőgép, Digitális tábla, Projektor, Könyvtári helyszín
Hozzászólások: