A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése
Kerekecske - dombocska: Anyanyelvi fejlesztő játékok
TÁMOP 3.2.4-08/2-2009-0001
Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum, Kovács Erika, Hámoriné Váczy Zsuzsa
Irodalom- és nyelvtudomány
4-7
diák, gyermekek, Hátrányos helyzet (gyermekvédelmi kedvezményre jogosult), Hátrányos helyzet (a tanulásban való hozzáférésben gátolt,éspedig), Sajátos nevelési igény (érzékszervi fogyatékos), Sajátos nevelési igény (értelmi fogyatékos), Sajátos nevelési igény (egyéb tanulási nehézség, éspedig),
A program célja:
A program lényeges része az anyanyelv, kommunikáció, beszéd fejlesztése. Csak megfelelő nyelvi fejlettséggel rendelkező gyermekek lesznek képesek az iskolában az írás olvasás elsajátítására. A hátránykompenzáció részeként nagy jelentősége van a személyes példának és a játéknak, hiszen ez az a helyzet, amiben a gyermek életkori sajátosságai okán a legtöbbet tanulja.
A programban három fő fejlesztési feladat köré csoportosítva jelennek meg az anyanyelvfejlesztő játékok. Az anyagot használhatjuk egy egészként, de a hátránykompenzáció szempontjából célszerű, ha más tevékenységekbe integrálva részleteiben jelennek meg az anyanyelvfejlesztő játékok.
A program célja, hogy a gyermekek játékon keresztül sajátítsák el, gyakorolják az anyanyelv használatához szükséges tudástartalmakat. Szerezzenek saját élményen alapuló tapasztalatot, jártasságot a könyvtár-használatról, mint a az ismeretszerzés egy formájáról.
„Játssz velem!” Kommunikációs készség alakítása
„Rakoncátlan lángocska”
Beszéd és gondolkodás fejlesztése
„Zsipp-Zsupp”Dramatikus elemeket tartalmazó játékok
Olvasás, szövegértés, Anyanyelvi kommunikáció, Digitális, információs kompetencia, Tanulás, kreatív és kritikai gondolkodás, Szociális és állampolgári kompetencia, Kulturális tudatosság és kifejezőkészség, Együttműködési készség, csapatmunka,
Könyvek, folyóiratok, AV-dokumentumok, Internetes források,
Számítógép, Digitális tábla, Projektor, Könyvtári helyszín,
Hozzászólások: