AAAS - Project 2061 - hosszútávú oktatási program a természettudományos és technológiai műveltség elterjesztéséért
AAAS - Project 2061 - A long-term AAAS Initiative to advance literacy in Science, Mathematics and Technology
AAAS
The American Association for the Advancement of Science
oktatási program, , , AAAS 2061, természettudomány, természettudományos nevelés, matematika, információs műveltség, ,
training programme, AAAS 2061, science, science education, mathematics, information literacy, scientific board
Társadalomtudományok>Neveléstudomány>Intézmények, szervezetek>Szakmai szervezetek Társadalomtudományok>Neveléstudomány>Közoktatás>Oktatástechnológia
5.3, 2.1
A neves Amerikai Társaság a Természettudományok Fejlődéséért (AAAS) 1985-ben egy Project 2061 nevű hosszútávú programot indított, melynek célja, hogy támogasson minden egyes amerikait a természettudományos műveltség megszerzésében. Az 1989-ben kiadott publikációjuk, melyben ajánlásokat közöltek arról, hogy milyen tudással kellene a hallgatóknak rendelkezniük természettudományokból, matematikából és technológiai ismeretekből mire végeznek egy középfokú oktatási intézményben, lett az alapja a '90-es évek egész nemzetet átható természettudományos sztenderdeket kidolgozó mozgalmának. Az 1993-ban kiadott Benchmarks for Science Literacy kiadványban leírt célkitűzések, ajánlások már a K-12 oktatás számára meghatározott tanulási irányvonalakba is bekerültek. Ma már számos tagállam és a nemzeti szabványok kialakításánál is figyelembe veszik a \"Benchmarks..\" ajánlásait, melyek e honlapról elérhetők.
The American Association for the Advancement of Science (AAAS) founded Project 2061 in 1985 to help all Americans become literate in science, mathematics, and technology. With its 1989 landmark publication Science for All Americans, Project 2061 set out recommendations for what all students should know and be able to do in science, mathematics, and technology by the time they graduate from high school. Science for All Americans laid the groundwork for the nationwide science standards movement of the 1990s. Benchmarks for Science Literacy, published in 1993, translated the science literacy goals in Science for All Americans into learning goals or benchmarks for grades K12. Many of today's state and national standards documents have drawn their content from Benchmarks.
The American Association for the Advancement of Science
Hozzászólások: