|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum székházában, 2006 június 7-e és 9-e között rendezte meg a WORLDDIDAC1 és a HUNDIDAC2 Szövetség az EURODIDAC konferenciát és kiállítást. A magyar fővárosban először megszervezett EuroDidac Fórum azokra az innovatív oktatástechnológiai eszközökre, módszerekre és megoldásokra összpontosított, amelyek segítik az oktatást és a képzést az európai tudásgazdálkodási környezetbe integrálni.
|
|
|
Az EuroDidac közép-európai kezdeményezésre született, ahol az új EU tagállamok az oktatási és képzési rendszerük modernizációjához igénybe kívánják venni a legújabb technológiai újításokat. Stratégiai helyzetének köszönhetően Közép-Európa az üzleti élet középpontjává vált, és hidat képez Kelet- és Délkelet-Európa felé, ahová az új bővítés reményében az európai uniós tőke is áramlik.
|
|
|
A szakképzés, a szakmai képzés és továbbképzés kiemelt témája volt a rendezvénynek. Az európai és nemzetközi oktatásfejlesztési programok ismertetése mellett, a szakképzési és a felsőoktatási fórumon több szakértői előadás és esettanulmány hangzott el.
A kiállításon és a workshopok keretében a legújabb tanulási és képzési rendszerek fejlesztését végző, vezető magyar és más európai cégek mutatták be a jövő munkahelyeit. A program egyik különlegessége a LEARNTEC kiállítás volt, ahol e-learning és IKT cégek mutatkoztak be.
A látogatók a következő területeken ismerkedhettek meg új képzési rendszerekkel, eszközökkel és megoldásokkal:
Audiovizuális rendszerek
Automatizáció
Vezérlés- és szabályozástechnika
E-learning és számítógéppel támogatott képzés
Elektronika
Gépipar és műszaki kutatás
Folyadékmechanika és hidraulika
Egészségügy és orvosképzés
Információs és kommunikációs technológiák
Interaktív prezentációs rendszerek
Laboratóriumi eszközök és felszerelések
Nyelvoktató és tanulási rendszerek
Méréstechnikai eszközök, adatgyűjtő és regisztráló rendszerek
Mechatronika
Természettudományos szemléltető, demonstrációs és kísérleti eszközök
Teljesítmény elektronika, járműipar
Szakirodalmi források, tankönyvek, szakkönyvek
Szimulációs programok
|
A konferencia programja:
Az első napon délelőtt került sor az ünnepélyes megnyitóra. A megjelenteket Dr. Köpeczi Bócz Tamás, az OM helyettes államtitkára köszöntötte, majd megtartotta „Közép- és kelet-európai oktatási és képzési programok és projectek” című előadását. Dr. Varga Katalin, az OPKM főigazgatója, mint házigazda üdvözölte a résztvevőket és angol nyelven ismertette az általa vezetett intézet tevékenységét. A szervezők nevében először Dr. Nádasi András, a HUNDIDAC főtitkára, majd Beat Jost, a WORLDDIDAC főigazgatója köszöntötte a fóromon résztvevőket. Délután a már meglévő többoldalú, kelet-közép-európai partneri kapcsolatokról tartott előadást Dietmar Häsler, a Klett International munkatársa és Zamatóczki László, a Meló-Diák Taneszközcentrum vezérigazgatója.
A második nap előadásai a tudásgazdálkodásról szóltak. Paul Z. Perjes, a Worlddidac igazgatója bevezetésként arról beszélt, hogy mit is jelent a tudásgazdálkodás. Őt követte. Dr. Peter A. Henning, a Karlsruhei Alkalmazott Tudományok Egyetemének professzora. Ő a technológiával támogatott oktatásról szólt, amely Európa számára távlati lehetőségeket rejt. Az egri Eszterházy Károly Főiskola rektora, Dr. Hauser Zoltán és helyettese, Dr. Kis-Tóth Lajos a főiskolai oktatási reform esettanulmányaként tartottak előadást „Egy közép-európai főiskola a globalizáció korában” címmel. Végül Balogh Anikó, a Gábor Dénes Főiskola program manager-e „Sikeres privát főiskolák a távoktatásnak köszönhetően” címmel ismertette a Gábor Dénes Főiskola távoktatási koncepcióját.
Ha délelőtt a főiskolák, egyetemek voltak soron, akkor délután méltán esett szó a szakképzésről. Dr. Szilágyi János az NSZI képzési igazgatója a szakképzési fejlesztési programot és a Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozását, működtetését ismertette. Jos de Goey, a Skill Netherlands ügyvezető igazgatója az ipari szervezetek és a kormányzatok egész Európában történő együttműködésének előmozdításán munkálkodó Euroskill programot ismertette.
A harmadik, záró napon a konferencia és kiállítás résztvevői, valamint a látogatók szabad eszmecserét folytattak keresve az együttműködés lehetőségeit.
1. |
A Worlddidac elsőrangú, független, nemzetközi szakmai egyesület, amelynek tagjai oktatási termékeket, szolgáltatásokat és megoldásokat biztosítanak minden oktatási szintre, az óvodától az élethosszig tartó tanulás és képzés megvalósításáig. Az 1953-ban, EuroDidac néven alapított szakmai szervezet küldetésnyilatkozatának részlete: „Kötelességünk, hogy tagvállalataink és szervezeteink számára biztosítsuk a világpiaci információk elérését, kiállítások és vásárok, szemináriumok és konferenciák, szakmai missziók, piaci tanulmányok, információgyűjtés és feldolgozás segítségével, ezáltal növelve tagjaink árusítási, piaci lehetőségeit.” |
|
2. |
|
Az 1992-ben alakult Magyar Taneszközgyártók, Forgalmazók és Felhasználók Szövetsége, jelenleg 106 tagot számláló, nonprofit szakmai szervezet. Azon természetes és jogi személyeket fogja össze, amelyek a taneszköz-fejlesztés, -gyártás, -forgalmazás és -felhasználás területén végzik munkájukat. A szövetség által alapított HUNDIDAC DÍJ a hazai fejlesztésű oktatómédiumok értékmérője, amely a magyar taneszközfejlesztés elősegítését szolgálja. |
Hozzászólások: