|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Folyóiratunk eredeti célkitűzéseinek megfelelően kiemelt figyelmet fordít a tankönyvkritikákra. Ezt elősegítendő a jövőben teljességre törekedve folyamatosan közöljük a tankönyvkritikák bibliográfiáját. (Szerk.)
DEÁK ÁGNES: Német nyelvű hármas ikrek = Mentor, 2001.1.sz. 14.p.(Michaela Permann – Balme Susanne Schwalb – Dölte Weers EM német tankönyvsorozat. Max Hueber Verlag Kiadó, 2000.)
FÓTI NÓRA: Nyelvkönyv – család kisiskolásoknak = iskolakultúra, 2001. 2. Sz. 104.p. (Günter Gergross – Herbert Buchta: Join In. Cambridge University Press. ELI, 2000)
GÁSPÁR GABRIELLA: Új vitsgakönyv a nyelvoktatásban. = Mentor, 2000. 2.sz.12.p. (Né-methné Hock Ildikó és Ötvösné Vadnai Marianna komplet fela-datsorok az angol közép és felsőfokú nyelvvizsgára. Lexika Tankönyvkiadó .)
JELENSZKYNÉ FÁBIÁN ILDIKÓ: Földrajz az angol órán = a földrajz tanítása, 2001. 1. Sz. 3-10.p. ( Cambridge Englisch for schools.)
D. KENEDI ESZTER: Nyelvteremtő szavak félreértések ellen. = Mentor 2001.1.sz. 9-10.p. (Adamikné Jászó Anna – Fercsik Erzsébet: Édes anyanyelvünk. Magyar nyelvtan 6. Évfolyamos tanulók számára. Dinasztia kiadó Bp. 2000.)
KOVÁCS MEGYERI GABRI-ELLA: Miért szerettük meg a „ koronás” nyelvtankönyveket. = tanító 2001 1.sz. 23.p. [A Korona kiadó nyelvi tankönyvcsaládjáról.]
PANEK SÁNDOR: Ábécéskönyv Kass János rajzaival. = Csengőszó 2001.1.sz. 32-33.p. (Földvári Erika – Lassúné Rusko Renáta –Csizmazia György Ábécéskönyv első osztályosoknak. Mozaik Kiadó )
THIERING ETELKA : Maros Judit: Grünes Licht. Német III. tankönyv és munkafüzet. = Nyelvi infó, 2000. 4.sz. 40-42.p. (Nemzeti Tankönyvkiadó 1998.)
Matematika
VANCSÓ ÖDÖN: Élvezhető-e a matematika. = Üzenő 2000/2001 1.sz. 12-14. p. [Előzetes könyvismertetés a Műszaki Kiadó készülő matematika tankönyve-iről.]
FELFEDEZTETŐ matematika tanítás középiskolásoknak. = üzenő 2000/ 2001 1.SZ. 15-16.P. ( Pósa Lajos Vegyes feladatok és Vegyes feladatok tanári útmutató, Sorozatok és Sorozatok tanári útmutató, Összefoglalás és Összefoglalás megoldások, analízis 1. Kalibra Kiadó)
RAKOS KATALIN: Matematika – a tanítók és tanulók kedvére. = Köznevelés 2001. 6.sz. 14.p. ( Rakos Katalin tankönyvismertetése. Nemzeti Tankönyvkiadó.)
KOLESZÁR EDIT : A Sokszinű matematika tankönyvcsaládról. = Csengőszó, 2001. 1. Sz. 34-35.p. ( MozaikKiadó)
KOVÁCSNÉ SIPOS MÁRTA: Amit Matematikából tudni kell. = Mentor 2000. 2.sz. 13. P. (Hortváth János Mit kell tudnia matematikából a középiskolába jelentkezőknek? (Kiad. Horváth János, Barcs, 2000.)
Irodalom
KÁLLAI CSILLA: Oximoron. Irodalom a tíz tizenegy éves diákoknak = köznevelés 2001. 5.sz. 19.p.( Helikon Kiadó)
KÁLLAI CSILLA: Irodalom a történelemben = Mentor, 2000. 2.Sz. 11.P. ( Eisemann György – H. Nagy Péter – Kulcsár- Szabó Zoltán : irodalmi tankönyv 16-17 éveseknek. Korona Kiadó )
Történelem
GARAI TÍMEA: Diákbarát sorozat. ( Bihari Péter A Nyugat felemelkedése történelem tankönyv harmadik gimnazistáknak. ) = Mentor 2001. 2.sz. 11.p. ( Mű-szaki Kiadó)
DOMOKOS ZSUZSA: Kerettanterv ante portas. (Szabó Péter: Az ókor izgalmas világa. Történelmi olvasókönyv. Nemzeti Tankönyvkiadó = Mentor 2001. 1.sz. 7-8.p.
JÁKI GÁBOR: Néprajz, művelődéstörténet, régészet. ( Ágh Zsófia Paraszti és polgári Hagyományok a Kárpát-medencében. Mozaik Oktatási Stúdió, Szeged.) = Mentor 2001. 1.sz. 6-7.p.
KACSÓNÉ SÜLEK BRIGITTA: Irodalmi csemegék tárháza. Diószegi Endre – Fábián Márton : Irodalom II. Raabe Klett Kiadó 1999. = Mentor 2001. 1.sz. 11.p.
Természetismeret
KÖVES JÓZSEF: Hartdegenné Rieder Éva – Köves József természetismeret Általános iskola 5. Osztálya számára. = Földrajztanítás 1997. 1-2.sz. 39-40.p.
Kommunikáció
DOMOKOS ZSUZSA: Necsak nézz, hanem láss is. = Mentor, 2001. 2.sz. 6-8.p.[Király Jenő: Mágikus mozi műfajok, Mítoszok, archetipusok a finn kultúrában. (Korona Kiadó.) Ifj. Csákvári József – Marinák Judit: Média galaxis a tömegkommunikáció nyelve és társadalmi kérdései. („ Szimbiózis” Kulturális alapítvány kiadása, Calibra könyvek.) Hartai László – Muhi Klára Mozgó kép kultúra és Médiaismeret. Tankönyv 12-18 éveseknek. ( Korona Kiadó.) Képkorszak szöveggyüjtemény a Mozgóképkultúra és Média ismeret oktatásához. Összeáll.:] Hartai László. ( Korona Kiadó.) Hartai László: Mozgó kultúra és Média ismeret tanári kézikönyv. (Korona Kiadó.) Honffy Pál: Képek , mozgó képek, hangos képek. (Calibra, 1999.)
KRISZTIÁN BÉLA: Vitatkozó kedvű pedagógusok. Papp Ágnes – Paróczayné Korányi Margit: Kommunikáció, tömegkommunikáció, médikultúra. Nemzeti Szakképzési Intézet Bp., 2001.
Hozzászólások: