Olvasás Portál

lovári  |  english

IKT és WEB2 a tanórákon

IKT és WEB2 a tanórákon

2015.10.22. 08:21

A Tempus díjazta a legjobb módszertani ötleteket

Barangoló természetismeret, Színes kémia, Lovagok az időben – csak néhány cím, melyek hátterében tudatos tervezés, pedagógiai célokhoz illesztett IKT-eszközhasználat, valamint kreatív megvalósítás áll, és nem utolsó sorban olyan pedagógusok, akiknek munkáját Digitális Pedagógus Díjjal ismerte el a Tempus Közalapítvány.

 

A szervezet hosszú évek óta kiemelt figyelmet fordít a köznevelésben dolgozó pedagógusok szakmai támogatására, az egymástól való tanulás kultúrájának elterjesztésére és a jó példák megosztására. Ezt a célt szolgálja többek között a www.tka.hu oldalon található Tudástár is, amely jelenleg több mint 800, pedagógusok által írt ötlettel, gyakorlattal segíti a tanórák tervezését és a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását.

Az IKT-technológiák pedagógiai célokat támogató alkalmazásának fontosságára szerették volna ráirányítani a figyelmet a 2012-ben létrehozott Digitális Módszertárral is. A Közalapítvány minden évben új felhívással és a legjobbak elismerésével ösztönözi az új ötletek feltöltését, előmozdítva ezzel a pedagógusok közötti tudásmegosztást.

A 2015-ben beérkezett és publikált 59 ötlettel együtt immár 171 – az IKT-eszközök és web2-es alkalmazások kreatív használatával kapcsolatos – módszertani anyag között lehet böngészni a Digitális Módszertár online adatbázisában. A feltöltött ötletek széleskörűen adaptálhatóak különböző oktatási környezetben, sokféle tantárgyi háttér mellett, különféle célcsoportokban.

A Digitális Módszertárban elérhető anyagok segítségével a pedagógusok felfrissíthetik az eszköztárukat és új színt vihetnek a tanóráikba.

A szakértők értékelése alapján a Tempus Közalapítvány idén is díjazta a legjobbakat:

6 kiemelkedő módszertani ötlet kapott Digitális Pedagógus Díjat

az október 17-i Digitális pedagógus konferencián.

 

2015-ben a Tempus Közalapítvány Digitális Pedagógus Díjjal ismerte el a következő pedagógusokat a Digitális Módszertárba feltöltött ötletük alapján.

Benedekné Fekete Hajnalka: Barangoló természetismeret SNI csoporttal

Csikó Szilvia: Lovagok az időben – Szövegértés fejlesztése az IPOO minimum tanulási modell alapján IKT eszközök kreatív felhasználásával

Dénesné Szak Andrea: József Attila és én

Filep Otília: Színes kémia

Nemes-Nagy Katalin Erika: A fémek – kicsit másként

Szárnyasné Tóth Teréz: GAUSS Budapesten - avagy: Geometriai Algebrai Utazás Sorozat Budapesten

További módszertani ötletek is elérhetőek a Digitális Módszertárban.

Multimédia tartalom:

Értékelés

Átlag: 5 (1 értékelésből)

Szólj hozzá:

Kérem, jelentkezzen be!

Hozzászólások: