Szükség van-e nyomtatott irodalomtankönyvekre?
2014.10.09. 08:21
Vélemények; érvek és ellenérvek
![](/Plugins/News/Resources/Images/Articles/779/779_normal.jpg)
Az Irodalmijelen portálnak az irodalomtanítás aktuális problémáival foglalkozó körkérdése immár állandó kerekasztallá alakult, ahol négy szakértő véleményét olvashatják az irodalom jövőjét érintő problémákról: Bárdos József, Csobánka Zsuzsa, Fűzfa Balázs és Pethőné Nagy Csilla válaszol a címben feltett kérdésre.
Számos kísérleti és sok más irodalomtankönyv néhány kattintással legálisan letölthető a kiadók honlapjáról. Az Y- és a Z-generáció tagjai köztudottan szívesebben olvasnak digitálisan, mint papíron. A szülőket mégis arra kéri az iskola, hogy vásárolják meg a könyveket. Ha az állami tankönyvek egyik célja valóban a családok kiadásainak csökkentése, akkor talán célszerűbb lenne a könyvet letöltenie a diáknak, nem pedig megvásárolnia. Vagy nincs is szükség a tankönyvekre, hiszen minden működik digitálisan?
A kerekasztal tagjai ezúttal arról beszélgettek, valóban lemondhatunk-e a nyomtatott tankönyvekről.
A beszélgetés az irodalmijelen.hu honlapján jelent meg, s ide kattintva megtalálható, s elolvasható.
A beszélgetés résztvevői:
Bárdos József irodalomtörténész, a gyermek- és ifjúsági irodalom szakértője
Csobánka Zsuzsa tanár, író
Fűzfa Balázs tanár, tankönyvszerző
Pethőné Nagy Csilla tanár, tankönyvszerző
(Fotók: irodalmijelen.hu)
Hozzászólások: