Olvasás Portál

lovári  |  english

Adatbázis kereső

Az ablak bezárása

Nevelési tudásdepó
Digitális Erőd

Információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében

TÁMOP 3.2.4-08/2-2009-0001

Ördögné Kovács Mónika, Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum

Információs technológia, ismeretmegőrzés, könyvtár

15-18

könyvtáros, oktató, diák

reneszánsz

A játékra 3-5 fős csapatok jelentkezhetnek. A játék kerettörténete szerint a jelentkezők vállalják, hogy virtuálisan egy digitális erőd foglyai lesznek, ahonnan csak akkor szabadulhatnak, ha a megadott idő alatt megtalálják a kilépéshez szükséges kódot. A játék különböző állomásain egy-egy feladat megoldásával szerezhetik meg azt az információt, amellyel a következő kérdéshez juthatnak. A játékosok csak a helyes feladatmegoldással szerezhetik meg a megfelelő kilépőkódot. Éppen ezért figyelniük kell arra, hogy pontos válaszokat adjanak, hiszen többféle veszély is leselkedhet rájuk. Minden feladathoz önellenőrzés, önértékelés szükséges a siker érdekében. A résztvevők külső segítséget is kérhetnek a játék-vezetőtől. A reneszánsz témakörére szűkítve a programot a cél, hogy a tanuló a program befejezése után a különböző tantárgyak keretében már megalapozott ismeretanyagot (történelem, földrajz, irodalom, képzőművészet, informatika, stb.) összefüggéseiben is átlássa, és a reneszánsz kor neves személyiségeiről, eseményeiről, művészeti alkotásairól közösen a többi játékossal is információt tudjon szerezni, azokat feldolgozni és prezentálni. A tanuló a reneszánsz témakörét illetően ismerje meg a kor jelentős, magyar és külföldi személyiségeit, alkotásait. Legyen tisztában a reneszánsz kor jellemzőivel, sajátosságaival.

1. modul: Reneszánsz gondolati térkép készítése, a játékhoz szükséges előismeretek feltérképezése - 2,5 óra 2. modul: Digitális Erőd játék (9 feladatból áll) - 3 óra 3. Összegző értékelés és bemutató - 1,5 óra

Olvasás, szövegértés, Anyanyelvi kommunikáció, Digitális, információs kompetencia, Tanulás, kreatív és kritikai gondolkodás, Együttműködési készség, csapatmunka, Problémamegoldás

Könyvek, folyóiratok, e-Adatbázisok, AV-dokumentumok, Internetes források

Számítógép, Nyomtató, Könyvtári helyszín

Danczik Edit

2012-02-23

Értékelés

Még nem érkezett értékelés

Szólj hozzá:

Kérem, jelentkezzen be!

Hozzászólások: