Olvasás Portál

lovári  |  english

Adatbázis kereső

Az ablak bezárása

Webforrás
Idegen nyelvű szövegek értelmezése az anyanyelvi olvasási tapasztalatok tükrében

Mátyás Judit

pedagógia, anyanyelvi oktatás, nyelvtanítás, olvasásmegértés, olvasáspedagógia

pedagogy, mother tongue, language learning, foreign languages, reading comprehension

Általános művek>Könyvtárak, könyvtártan
Társadalomtudományok>Neveléstudomány>Nevelés>Nevelési formák
Társadalomtudományok>Neveléstudomány>Neveléstudományi kutatások>Oktatáskutatás
Nyelvtudomány, nyelvek

A cikk bevezetéséből: "Az anyanyelven és az idegen nyelve(ke)n történő olvasást fejlesztendő alapkészségnek kell tekintenünk, hiszen az olvasással szerezzük meg a tanuláshoz, a munkához, a naprakész ismeretekhez szükséges információkat. Ismereteink színvonala nagymértékben meghatározza munkahelyi és magánéleti sikerességünket. Az olvasottak helyes értelmezésének alapfeltétele, hogy az iskolai oktatásban megszerzett ismereteket, módszereket és stratégiákat alkalmazni tudjuk a gyakorlatban. Mivel az anyanyelvi olvasástanítás a későbbiekben megalapozza az idegen nyelvű szövegek értelmezésének eredményességét is, ezért ajánlatos az anyanyelvi olvasáskor a korábban már elsajátított ismeretekre építeni. Az anyanyelv, az anyanyelven szerzett tudás az idegen nyelvek elsajátításában gátló és segítő hatású is lehet. A tanárnak ezt szem előtt tartva kell kialakítania az idegen nyelvek – ezen belül az olvasás és a szövegértés – tanításának a módszertanát."

Anyanyelv-pedagógia

2010

2012-11-27

tanulmány


Multimédia tartalom:

Értékelés

Még nem érkezett értékelés

Szólj hozzá:

Kérem, jelentkezzen be!

Hozzászólások: