Olvasás Portál

lovári  |  english

Adatbázis kereső

Az ablak bezárása

Webforrás
Tanárok és igazgatók közoktatási elképzelései az empirikus kutatások tükrében

Vision of teachers and school principals about public education : Empirical research

Szabó Ildikó, Marián Béla

közoktatás, oktatáspolitika, iskolaigazgatás, iskolaszociológia, iskolai nevelés, pedagógus pálya, iskolai légkör

public education, educational policy, school management, classroom climate, educational sociology, teaching profession, empirical research, Hungary

Magyarország

Társadalomtudományok>Neveléstudomány>Oktatáspolitika, oktatásirányítás>Iskolaigazgatás
Társadalomtudományok>Neveléstudomány>Neveléstudományi kutatások>Oktatáskutatás

1.5., 8.1.

A tanulmány bemutatja a tanári munka táradalom-lélektani környezetének néhány sajátosságát és a tanárok önmagukkal, munkájukkal és iskolájukkal kapcsolatos gondolkozását. Az igazgatók és a tanárok maguk is átélik az iskola sokirányú társadalmi kötelezettségeit. A tanárok az iskolát mindenek előtt ismereteket nyújtó intézménynek tartják, de a diákok magatartását illetően egyöntetű elvárásaik vannak. A tanárok nem érzik úgy, hogy megfelelő társadalmi megbecsülésben lenne részük. Az iskolaigazgatók körében végzett vizsgálat során feltárul, hogy milyen elképzelések élnek bennük a közoktatás emberi tényezőiről, valamint a közoktatás aktorai közötti kapcsolatokról. Arra is kíváncsiak voltak a kutatók, hogy szerintük milyen témák foglalkoztatják tantestületüket, valamint, hogy milyennek látják a pedagógusok társadalmi megbecsültségét. A megegyező válaszlehetőségek alkalmazása lehetővé tette vezetői, szakmai és állampolgári normáik összehasonlítását.

The empirical research reveals the opinions of Hungarian teachers and school leaders about their situation, expectations toward the school and the students. It demonstrates the social-psychological environment of teaching profession.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

OFI

tanulmány

hun

Multimédia tartalom:

Értékelés

Még nem érkezett értékelés

Szólj hozzá:

Kérem, jelentkezzen be!

Hozzászólások: