Nevelési Tudásdepó mintaprogramok
2012.04.07. 11:52
30 olvasásfejlesztő, digitális kompetenciák elsajátítását segítő mintaprogram készült el az OFI - Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Nevelési Tudásdepó projektjében (TÁMOP 3.2.4-08/2-2009-0001)
A bal oldali menüsorban található Nevelési Tudásdepó mintaprogramok adatbázis azokat a foglalkozásokat tartalmazza, amelyeket a projekt keretében fejlesztettünk ki. Ezek az olvasásfejlesztést, illetve digitális kompetenciákat fejlesztő foglalkozások elsősorban a könyvtárak számára készültek, mintegy kulcsrakész alkalmazásként. 30 ilyen mintaprogram készült el, melyek a nem formális és informális tanulást szolgálják és könyvtárakban megvalósíthatóak. Témájukat tekintve igen változatosak és tartalmaznak minden szükséges elemet a megvalósításhoz (célok, eszközök, feladatok, részletes óratervek, értékelés stb.). A projekteket pedagógus és könyvtárpedagógus kollégák dolgozták ki, egységes szerkezetben, folyamatos szakértői támogatás mellett.
A Nevelési Tudásdepó mintaprogramjait az OPKM jó szívvel ajánlja a könyvtáraknak, különös tekintettel a Tudásdepó Expressz pályázat előttünk álló fordulóira, amelyek között hangsúlyos helyet foglal el az olvasásfejlesztő programok megvalósítása. Az általunk kidolgozott mintaprogramok ingyen elérhetők, egy az egyben megvalósíthatók, de akár tovább is fejleszthetők. A projektünk fenntartása érdekében csupán azt kérjük, hogy a megvalósítás tapasztalatairól tájékoztassanak bennünket.
MINTAPROGRAMOK
ADORYÁN Emese: Tündérboszorkány a könyvtárban
BAJINÉ TAKÁCS Margit: Tavaszi tarisznya
BALOGH Mihály: „A cigányság a föld borsa”
CSEKŐ Györgyi: Hommage à Zrínyi
DUBOVSZKY Katalin – OLÁH Anna: A könyvek hidakat építenek
DUBOVSZKY Katalin: Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért (Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében)
GALUSKA László Pál: Életünk füveskönyve avagy ismerd meg önmagad
HAGYMÁSI Krisztina: Természetes könyvtár
HÁMORINÉ VÁCZY Zsuzsa – BAKONYI Anna: Egyéni tanulási utak, fejlesztő programok kialakítása
HÁMORINÉ VÁCZY Zsuzsa – KOVÁCS Erika: A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése
HÁMORINÉ VÁCZY Zsuzsa – KOVÁCS Erika: Óvodából iskolába (Anyanyelvi program)
HÁMORINÉ VÁCZY Zsuzsa – KŐPATAKINÉ MÉSZÁROS Mária – SALLAINÉ SIPKAI Zsuzsa: Fejlesztési modulok a fogyatékossági típusoknak megfelelően a sajátos nevelési igényű tanulókkal foglalkozó pedagógusok, könyvtárosok számára
HÁMORINÉ VÁCZY Zsuzsa – KŐPATAKINÉ MÉSZÁROS Mária: Egyéni és kiscsoportos fejlesztés a kooperatív tanulás segítségével, a könyvtár adta lehetőségek keretei között a formális, iskolai oktatást segítő felkészítés
HÁMORINÉ VÁCZY Zsuzsa – SALLAI Tibor: A középiskolai anyanyelvi kompetenciák fejlesztése nem formális tanulási utakon (Tudományos szöveg feldolgozása)
HÁMORINÉ VÁCZY Zsuzsa – SALLAI Tibor: A nem szakrendszerű oktatás programjának támogatása (Szövegértés, szövegalkotás)
HÁMORINÉ VÁCZY Zsuzsa – SALLAINÉ SIPKAI Zsuzsa: Szakiskolások hátránykompenzációs programja
HÁMORINÉ VÁCZY Zsuzsa: Kisiskolások olvasási és szövegértési képességeinek fejlesztése
HÁMORINÉ VÁCZY Zsuzsa: Olvasásra nevelés a roma hagyományok bemutatásának, feldolgozásának segítségével
HOCK Zsuzsanna: Könyvtárhasználati verseny (Mintaprogram az értő olvasást és a digitális, információs kompetenciákat mérő, azok fejlesztését szolgáló, nem formális verseny)
HÓDI Marianna: Várvédő harcok és a végvári vitézek élete a XVI-XVII. századi Magyarországon
ÖRDÖGNÉ KOVÁCS Mónika: Digitális Erőd – információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében
SALLAI Tibor: Galaxis útikalauz stopposoknak
SALLAI Tibor: Kölcsönhatások, kölcsönös hatások
STEKLÁCS János: Olvasási képesség, olvasási motiváció fejlesztése a metakognícióra épülő olvasásstratégiai programmal könyvtári, iskolán kívüli foglalkozásokon
SZAKMÁRI Klára: Görög mitológiai történetek feldolgozása
TÖRÖK Miklósné: Fűben, fában van az orvosság
VEKERDI Ágnes: Hónapok, jeles napok
VINCZE Mária: Népmese napja (Török projekt)
ZSIGRI Mária: Holdutazás Verne Gyulával
Hozzászólások: