Így tanítom az információkeresést – pályázat könyvtárostanároknak
2015.05.11. 12:01
A pályázat célja a könyvtár-pedagógiai munka fejlesztése
A Könyvtárosok Világnapja után, az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapjára készülődve - 2015 október - a Könyvtárostanárok Egyesülete pályázatot hirdet…
2015 októberére, az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapjára készülődve a Könyvtárostanárok Egyesülete pályázatot hirdet könyvtárostanítók és könyvtárostanárok számára.
A pályázat célja
Az iskolai könyvtárak, a könyvtár-pedagógiai munka fejlesztésének elősegítése, a jó gyakorlatok, a kollégák tapasztalatainak bemutatása. Olyan foglalkozásterveket várnak, melyek általános vagy középiskolában valósíthatók meg.
A pályázók köre
Magyarországi és határon túli nevelési-oktatási intézmények könyvtárostanítói, könyvtárostanárai.
Magyarországi és határon túli felsőoktatási intézmények könyvtárostanár-képzésében résztvevő hallgatók.
Az egyéni és csoportos pályaművek megkülönböztetés nélkül kerülnek elbírálásra.
Egy pályázó több pályaművet is benyújthat.
A részvétel módja
Beküldés határidő: 2015. október 15.
Magyar nyelvű pályamunkákat várnak.
Pályamű beküldése:
A pályaműveket a pályázónak elektronikus formában kell beküldenie.
A téma - az információkeresés
A téma sokféle megközelítésből elfogadható. Például:
- átfogóan,
- indirekt vagy direkt forrásokra fókuszálva,
- valamely forrástípust, konkrét forrást kiemelve,
- átfogóan a folyamatra, a stratégiákra koncentrálva,
- a folyamat egy elemét kiemelve (pl.: problémafelvetés, kérdés, keresőkérdés, eredmény értelmezése),
- direkten vagy indirekten.
A foglalkozás lehet könyvtártárhasználati vagy könyvtárhasználatra épülő szakóra keretében megvalósuló is.
Értékelési szempontok
- Kidolgozottság
- Alkalmas-e arra, hogy más kolléga adaptálhassa?
- Minden lényeges cél, feltétel, tevékenység egyértelmű-e?
- Minden szükséges feladatlapot, segédletet tartalmaz-e?
- Tartalmi szakszerűség
- Tananyag, fogalomhasználat
- Módszertani szakszerűség
- pedagógiai, könyvtár-pedagógiai (leírásban, kivitelezésben)
- Tanulóközpontúság
- Épít-e a tanulók érdeklődésére, szükségleteire, aktivitására, előzetes tudására?
- Könyvtárhasználóvá nevelés
- Csak a keresési technikákra koncentrál, vagy szem előtt tartja az információkeresés, könyvtárhasználat célját is?
- Nézetformálás, nevelési szempontok
- Az értékelés során a tanulók évfolyama, az iskolatípus és a választott résztéma csak az óravázlat tartalma, szakszerűsége szempontjából jelenik meg vizsgálati szempontként. A különféle iskolatípushoz, évfolyamokra és témakörben benyújtott pályaműveket nem értékeljük külön.
- RJR rövid leírása
A nevezési díj, a díjazás és egyéb további részletek itt olvashatók.
Hozzászólások: