Olvasás Portál

lovári  |  english

Így tanítom az információkeresést – pályázat könyvtárostanároknak

Így tanítom az információkeresést – pályázat könyvtárostanároknak

2015.05.11. 12:01

A pályázat célja a könyvtár-pedagógiai munka fejlesztése

A Könyvtárosok Világnapja után, az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapjára készülődve - 2015 október - a Könyvtárostanárok Egyesülete pályázatot hirdet…

 

 

 

2015 októberére, az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapjára készülődve a Könyvtárostanárok Egyesülete pályázatot hirdet könyvtárostanítók és könyvtárostanárok számára.

A pályázat célja

Az iskolai könyvtárak, a könyvtár-pedagógiai munka fejlesztésének elősegítése, a jó gyakorlatok, a kollégák tapasztalatainak bemutatása. Olyan foglalkozásterveket várnak, melyek általános vagy középiskolában valósíthatók meg.

A pályázók köre

Magyarországi és határon túli nevelési-oktatási intézmények könyvtárostanítói, könyvtárostanárai.
Magyarországi és határon túli felsőoktatási intézmények könyvtárostanár-képzésében résztvevő hallgatók.
Az egyéni és csoportos pályaművek megkülönböztetés nélkül kerülnek elbírálásra.
Egy pályázó több pályaművet is benyújthat.

A részvétel módja

Beküldés határidő: 2015. október 15.
Magyar nyelvű pályamunkákat várnak.


Pályamű beküldése:
A pályaműveket a pályázónak elektronikus formában kell beküldenie.

A téma - az információkeresés

A téma sokféle megközelítésből elfogadható. Például:

  • átfogóan,
  • indirekt vagy direkt forrásokra fókuszálva,
  • valamely forrástípust, konkrét forrást kiemelve,
  • átfogóan a folyamatra, a stratégiákra koncentrálva,
  • a folyamat egy elemét kiemelve (pl.: problémafelvetés, kérdés, keresőkérdés, eredmény értelmezése),
  • direkten vagy indirekten.

A foglalkozás lehet könyvtártárhasználati vagy könyvtárhasználatra épülő szakóra keretében megvalósuló is.

Értékelési szempontok

  • Kidolgozottság
  • Alkalmas-e arra, hogy más kolléga adaptálhassa?
  • Minden lényeges cél, feltétel, tevékenység egyértelmű-e?
  • Minden szükséges feladatlapot, segédletet tartalmaz-e?
  • Tartalmi szakszerűség
  • Tananyag, fogalomhasználat
  • Módszertani szakszerűség
  • pedagógiai, könyvtár-pedagógiai (leírásban, kivitelezésben)
  • Tanulóközpontúság
  • Épít-e a tanulók érdeklődésére, szükségleteire, aktivitására, előzetes tudására?
  • Könyvtárhasználóvá nevelés
  • Csak a keresési technikákra koncentrál, vagy szem előtt tartja az információkeresés, könyvtárhasználat célját is?
  • Nézetformálás, nevelési szempontok
  • Az értékelés során a tanulók évfolyama, az iskolatípus és a választott résztéma csak az óravázlat tartalma, szakszerűsége szempontjából jelenik meg vizsgálati szempontként. A különféle iskolatípushoz, évfolyamokra és témakörben benyújtott pályaműveket nem értékeljük külön.
  • RJR rövid leírása

A nevezési díj, a díjazás és egyéb további részletek itt olvashatók.

Multimédia tartalom:

Értékelés

Még nem érkezett értékelés

Szólj hozzá:

Kérem, jelentkezzen be!

Hozzászólások: