Olvasás Portál

lovári  |  english

Eseménynaptár

       
 
 
 
 
H K SZ CS P SZ V
1
  • Balatoni nyár - kiállítás
2
  • Balatoni nyár - kiállítás
3
  • Balatoni nyár - kiállítás
4
  • Balatoni nyár - kiállítás
5
  • Balatoni nyár - kiállítás
6
  • Balatoni nyár - kiállítás
7
  • Balatoni nyár - kiállítás
8
  • Balatoni nyár - kiállítás
9
  • Balatoni nyár - kiállítás
10
  • Balatoni nyár - kiállítás
  • Mesés bábok - bábos mesék
11
  • Balatoni nyár - kiállítás
  • Mesés bábok - bábos mesék
12
  • Balatoni nyár - kiállítás
  • Mesés bábok - bábos mesék
13
  • Balatoni nyár - kiállítás
  • Mesés bábok - bábos mesék
14
  • Balatoni nyár - kiállítás
  • Mesés bábok - bábos mesék
15
  • Balatoni nyár - kiállítás
  • Mesés bábok - bábos mesék
16
  • Balatoni nyár - kiállítás
  • Mesés bábok - bábos mesék
17
  • Mesés bábok - bábos mesék
18
  • Mesés bábok - bábos mesék
19
  • Mesés bábok - bábos mesék
20
  • Mesés bábok - bábos mesék
21
  • Mesés bábok - bábos mesék
22
  • Mesés bábok - bábos mesék
  • Herczeg 155
23
  • Mesés bábok - bábos mesék
24
  • Mesés bábok - bábos mesék
  • „Feleségek felesége”
25
  • Mesés bábok - bábos mesék
26
  • Mesés bábok - bábos mesék
27
  • Mesés bábok - bábos mesék
28
  • Mesés bábok - bábos mesék
29
  • Mesés bábok - bábos mesék
30
  • Mesés bábok - bábos mesék
 
OPKM OFI

Eldőlt, hogy ebben a tanévben ki a legjobb könyvtárhasználó az ország általános és középiskolai tanulói közül

Eldőlt, hogy ebben a tanévben ki a legjobb könyvtárhasználó az ország általános és középiskolai tanulói közül

2018.05.17. 09:31

Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny 2017/2018. tanév

Sikerrel zajlott le április 23-24-én az EKE Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (OPKM) által szervezett Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny 2017/2018. tanévi döntője Budapesten.

A Bod könyvtárhasználati verseny célja alapvetően a tehetséggondozás, a tanulók információs műveltségének, azon belül pedig könyvtárhasználati eszköztudásuk, szövegértésük, logikus gondolkodásuk és kreativitásuk fejlesztése. Mindemellett cél az önálló tanuláshoz szükséges kompetenciák fejlesztése is, az iskolai tanulási folyamat során részekre bontott ismeretelemeket egységbe foglaló, szintetizáló, az információs műveltséget és a forráshasználati képességeket mozgósító tudás mérése, értékelése. Mindezek mellett természetesen célja a könyvtáros szakma megismertetése, megszerettetése, és ezen keresztül a pályaorientáció is.

Az első napon a versenyzők a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium könyvtárában mérték össze tudásukat két kategóriában: általános iskola 7-8. évfolyam és középiskola 9-10. évfolyam. A most 25 éves verseny (1993. óta megszakítások nélkül minden évben meghirdetésre került) idei témája a „víz” volt, a feladatok az országos fordulóban és a döntőn is a vízzel voltak kapcsolatosak. Papír alapú és internetes források szakszerű keresésével, azok pontos bibliográfiai leírásával a döntőben az I. kategóriában például „Kirándulás a Víz Diáktalálkozón” címmel kellett a tanulóknak létrehozniuk egy képes ismertetőt, szórólapot. A II. kategória versenyzői pedig „A Kárpát-medence kincse: a víz” című konferenciát szervezték meg. Három szekcióban és témában terveztek előadásokat, elismert szakemberek közreműködésével, akiket a versenyzőknek kellett kiválasztaniuk. Mindkét kategóriában a feladatok elkészítéséhez felhasználható volt a Fővárosi Vízművektől kapott Vízcseppek című kiadvány, amit a versenyzők aztán ajándékként haza is vihettek. Ugyanígy ajándék volt számukra az a pendrive, amivel dolgozniuk kellett.

Mindkét kategóriában ötletes, innovatív produktumok születtek, ami várható is volt, hiszen a döntőbe már csak a legjobbak juthattak be az országos verseny II. fordulójából (kategóriánként 12-12 versenyző). Az országos fordulóba a nevelési intézmények idén összesen 316 tanulót – 186 általános iskolást és 130 középiskolást, köztük 34 szakgimnazistát – neveztek (az I., iskolai fordulókkal együtt a verseny több mint 1000 általános és középiskolást „mozgatott meg”).

A II. fordulóban az Oktatási Hivatal Pedagógiai Oktatási Központok megyei és budapesti versenyszervezői segítették az OPKM szervezőmunkáját országszerte.

A döntőbe 20 vidéki és 4 budapesti tanuló jutott be. A megyék „versenyét” idén Vas megye nyerte, ahonnan 5 fő érkezett 23-án, hétfőn reggel Budapestre.

A döntő végül a vidéki versenyzők sikerét hozta, Debrecen, Miskolc, Gyula, Szombathely (2 fővel) és Hajdúböszörmény egy-egy iskolájának tanulói gyűjtötték be az érmeket, s a zsűri javaslatára a díjkiosztón átadásra került 2-2 különdíj is vidéki versenyzőhöz került. Az első kategóriában (7-8. évfolyam) Semsey Dorka, a Debreceni Ady Endre Gimnázium tanulója (felkészítő könyvtárostanára: Peternainé Juhász Zsuzsa), a második kategóriában (9-10. évfolyam) Schütz Brúnó Péter, a szombathelyi ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium diákja (felkészítő könyvtárostanára: Horváthné Szandi Ágnes) végzett az első helyen. A részletes eredmények itt tekinthetők meg és tölthetők le: http://www.opkm.hu/?lap=dok/dok&dok_id=423

A szervezők biztosították a döntősök számára az étkezést és a szállást, valamint szabadidős programokat is, mint pl. egy „A dunai Hajós” című múzeumpedagógiai órát Hajós Alfréd életéről és munkásságáról és egy vezetéses könyvtárlátogatást épületbejárással a Tündérpalotában, „A szecesszió budapesti gyöngyszeme” címmel.

Másnap, az ünnepélyes eredményhirdetést megelőzően a verseny résztvevői meglátogatták a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Országos Műszaki Információs Központ és Könyvtárát (BME OMIKK), ahol szakszerű vezetésben is részesülhettek.

Az ünnepélyes díjkiosztón, az OPKM dísztermében Tolnai József, a verseny országos szervezője hirdetett eredményt, a díjakat Sipos Imre, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója és Péterfi Rita, az OPKM főigazgatója adta át. Az első három helyezett és a különdíjasok, valamint felkészítő tanáraik ajándék könyvutalványt kaptak 25.000.- Ft és 5.000.- Ft közötti értékben, de minden döntőbe jutott diák könyvjutalommal térhetett haza. Szakmai szempontok alapján értékelte a verseny döntőjén elhangzott prezentációkat Dömsödy Andrea iskolai könyvtári referens, a zsűri elnöke, majd Bogdán Melinda, a pedagógiai múzeum vezetője mutatta be azt a speciális víz témájú kiskiállítást, amit a múzeum munkatársai rendeztek be a helyszínen a verseny alkalmából.

Akit a verseny részletesebben is érdekel, annak javasoljuk megtekinteni a verseny honlapját: http://www.opkm.hu/Bod_verseny. Folytatás: szeptemberben.

Tolnai József országos versenyszervező



Értékelés

Átlag: 5 (1 értékelésből)

Szólj hozzá:

Kérem, jelentkezzen be!

Hozzászólások: