Olvasás Portál

lovári  |  english

Eseménynaptár

       
 
 
 
 
H K SZ CS P SZ V
1
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
2
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
3
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
4
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
5
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
6
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
7
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
8
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
9
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
10
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
11
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
12
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
13
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
14
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
15
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
16
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
17
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
18
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
19
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
20
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
21
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
22
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
23
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
24
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
25
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
26
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
27
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
28
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
29
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
30
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
31
  • Balatoni nyár - kiállításmegnyitó
 
OPKM OFI

Népszerűsítő anyagok a pályázatról

Schmidt Gábor: A birodalmi lépegető

2018. július 10.

Schmidt Gábor, Kozma Ferenc Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium, Mezőhegyes

 

Birodalmi lépegető az olvasóvá válás felé

 

Történelem érettségi zajlik, a téma a hitleri Németország. Mikor kicsit elakad a felelő, akkor a tanár segíteni igyekszik „Ki nevezte ki Adolf Hitlert kancellárrá? …. „A biro…dalmi…..? Na? Szinte borítékolni lehet a választ, innen már csak eszébe jut, hogy a birodalmi elnök. Erre a válasz: a birodalmi lépegető. Ez igen nagy derültséget okozott. De ne gondoljuk azt, amit most gondolhatnánk is akár, tehát nem volt ez a felelet annyira rossz, csak éppen ezt nem tudta, és poénnal próbálta megoldani.

Nézzük ezt a másik oldalról, örüljünk neki, hogy tájékozott a „Star Wars” témában. Annak idején, amikor Tanodában dolgoztam, olvastam az úgynevezett tanoda stenderdben, hogy a fejlesztéseknél a gyermek erősségeiből kell kiindulni.

Nos, ha otthon van egy témában, akkor azt szereti, arra lehet építeni. Persze a „Csillagok háborúja” témában általában a filmekből adódóan van otthon. A dolog nem hagyott nyugodni, gyakran tájékozódtam diákoknál ez ügyben, és igen sokat tájékozottak voltak.

Ezek után, amikor véletlen észrevettem egy könyvrendeléskor, hogy alábbi könyv (Forrás: konyvudvar.net) 3000 Ft helyett 500 Ft, azonnal megrendeltem ezt is, biztosan jó lesz valamire.

És valóban, a terv bevált. A tanári asztalra tettem és szünetekben nézegethették, olvasgathatták a diákok. Főleg, hogy nem kellett sokat olvasgatni, több a kép, kevesebb a szöveg. Szakmunkás tanulóknál ez különösen fontos, hiszen egy részük eleve azért lesz szakmunkás, mert nagyon leromlott illetve stagnált a teljesítménye általános iskolában és esély sincsen már az érettségire, hiszen komoly olvasási zavarokkal érkeznek a középiskolába. (Persze vannak szakmát szerető nagyon okos diákjaink is, akik közművelődési témában országos versenyt nyernek. De tudjuk, a kivétel erősíti a szabály.)

 

 

Legfontosabb tanúság tehát: Ha a diák nem megy a könyvhöz, a könyv menjen a diákhoz, érdemes próbálkozni!