Olvasás Portál

lovári  |  english

Móricz Iciri-picirijétől Verne Kétévi vakációjáig

Móricz Iciri-picirijétől Verne Kétévi vakációjáig

2018.06.07. 10:57

Hogyan motiváljuk olvasásra gyermekeinket?

Az olvasóvá nevelésről rendez kerekasztal-beszélgetést az EKE OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (OPKM) június 20-án 16 órától a Tündérpalota dísztermében (1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 40.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016-ban jelent meg az Aquarius Szövetkezet kiadónál Dr. Tóth Béla pszichológus Egy fiúgyermek irodalmi érdeklődésének alakulása 2-10 éves koráig c. „irodalompszichológiai naplója”[1], melyben a szerző a saját fia olvasóvá nevelése kapcsán szerzett tapasztalatait osztja meg a nagyközönséggel egy nagyon érdekes és tanulságos naplóban.

A beszélgetés apropóját most az adja, hogy a címben szereplő „fiú”, Tóth Csaba, – aki mára történész professzor lett a Carlow Egyetemen (USA, Pennsylvania, Pittsburgh) – Magyarországra jön, és ezalatt szívesen osztja meg korabeli és aktuális tapasztalatait a könyvvel, a témával kapcsolatban.

A beszélgetés résztvevője lesz Péterfi Rita, az OPKM főigazgatója, olvasásszociológus és Vass Dorottea PhD hallgató, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Általános Gyógypedagógiai Intézet tanársegédje, aki dolgozatát Dr. Tóth Béla munkásságáról írja. Recenziója a könyvről éppen a Neveléstudomány c. folyóirat következő számában jelenik meg hamarosan. A beszélgetést Tolnai József, az OPKM szakmai és kommunikációs referense moderálja.

Dr. Rókusfalvi Pál, a pszichológiai tudományok doktora így ír a könyvről:

„Dr. Tóth Béla (1913-2009) munkája, egy pszichológiai célú napló, sajátos műfajt képvisel a pszichológiai szakirodalomban. Egy kissé olyan, mint a szépirodalomban a tényregény… Megjeleníti az (irodalmi) érdeklődést kísérő képzeleti és csírázó gondolkodási funkciókat, az ébredő kritikát. […] A naplóból kitűnik, hogy a pszichológus édesapa és társaként segítő édesanya egyszersmind szeretettel egyengeti a gyermek olvasóvá válását.”

Várjuk mindazokat, akiket érdekel a téma (alapvetően az olvasóvá nevelés), amit persze a résztvevők kompetenciáinak megfelelően ki tudunk egészíteni számos más, kapcsolódó kérdéskörrel is:

-           ajánlható gyermek- és ifjúsági irodalom;

-           az USA témá(i)nkhoz kapcsolódó egyes sajátosságai, összehasonlítva a magyarországi helyzettel, törekvésekkel;

-           pszichológiai és pedagógiai hátterek és szempontok az olvasóvá nevelésben, kisgyermekkorban;

-           történelmi aspektusok.

Kiknek ajánljuk programunkat?

Szülők, pedagógusok, pszichológusok, könyvtárosok, olvasáskutatók, egyetemi/főiskolai hallgatók, gyermekirodalmárok számára.

Az eseményen a könyvet – jelentős kedvezménnyel (30%) – meg is vásárolhatják a résztvevők!

A programon a részvétel ingyenes.

Az esemény elérhető a Facebookon is:

https://www.facebook.com/events/182827039042433/?notif_t=event_calendar_create¬if_id=1527675701682901

Szeretettel várunk minden érdeklődőt rendezvényünkön.

/T.J./


[1] Tóth Béla (2016): Egy fiúgyermek irodalmi érdeklődésének alakulása 2-10 éves koráig. AQUARIUS SZÖVETKEZET, Bp. 374 o.

Értékelés

Átlag: 5 (1 értékelésből)

Szólj hozzá:

Kérem, jelentkezzen be!

Hozzászólások: