Olvasás Portál

lovári  |  english

Adatbázis kereső

Az ablak bezárása

Nevelési tudásdepó
Tündérboszorkány a könyvtárban

Bosnyák Viktória Tündérboszorkány című ifjúsági regényének feldolgozása

TÁMOP 3.2.4-08/2-2009-0001

Adoryán Emese, Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum

Információs technológia, ismeretmegőrzés, könyvtár

8-11

könyvtáros, oktató, diák

kötelező olvasmány

A projektben egy kötelező olvasmány feldolgozásának bevezetésére kerül sor. A kötelező olvasmány Bosnyák Viktória Tündérboszorkány c. ifjúsági regénye, amely könnyű, szórakoztató, eseménydús, fordulatokban gazdag olvasmány lévén kötelező olvasmányként adható a 4. és 5. osztályos diákok számára, feldolgozásában pedig nagyban hozzájárulhat az iskola könyvtára, könyvtárosa, hiszen a regénybeli események, pontosabban a fordulópontok mindig a könyvtárban történnek, sőt a főszereplő is egy könyvmoly, aki épp könyv- és olvasásszeretetével menti meg a könyvtároskisasszonyt. A program sikeres befejezése után a 4. és 5. osztályos diákok legyenek képesek egy olvasmány feldolgozására, esetünkben Bosnyák Viktória Tündérboszorkány c. ifjúsági regényének csoportos, játékos feldolgozásán keresztül. Legyenek képesek konkrét információk keresésére, a különböző forrásanyagok használatára, konkrétan szótárak, lexikonok, valamint az internet használatára, a szerzett információk helyes szelektálására, az összefüggések felismerésére, valamint a talált információk a csoportmunka során való felhasználására. Mindezek mellett, mivel csoportmunkában dolgozzák fel az információkat, legyenek képesek együtt dolgozni egymást segítve, kiegészítve, a felkínált eszközöket tudják jól hasznosítani, felhasználni, véleményüket megfelelően tudják megosztani társaikkal, a játékok, versenyek során legyenek képesek igazságosan dönteni, határozni. E célok mellett fontos az olvasás iránti igény felkeltése, ösztönzés további olvasmányélmények megszerzésére, az adott szerző és más ifjúsági művek megismerésére.

1. modul: Közös célkitűzés, csoportalakítás, ötletbörze, relaxációs gyakorlat, beszélgetés - 1 óra 2. modul: Információkeresés, információösszevetés, információalkalmazás - 2 óra 3. modul: Ismerkedés a Tündérboszorkánnyal - 1 óra 4. modul: Csapatfeladatok - 2 óra 5. modul: Összegző értékelés, produktumok megtekintése - 1 óra

Olvasás, szövegértés, Anyanyelvi kommunikáció, Digitális, információs kompetencia, Szociális és állampolgári kompetencia, Kezdeményező és vállalkozói kompetencia, Együttműködési készség, csapatmunka, esztétikai-művészi tudatosság és kifejezőképesség

Könyvek, folyóiratok, e-Adatbázisok, AV-dokumentumok, Internetes források

Számítógép, Könyvtári helyszín, CD-lejátszó

Danczik Edit

2012-02-11

Értékelés

Még nem érkezett értékelés

Szólj hozzá:

Kérem, jelentkezzen be!

Hozzászólások: