Olvasás Portál

lovári  |  english

Adatbázis kereső

Az ablak bezárása

Webforrás
Új iskolák Magyarországon a XX. század első felében

New school movement in Hungary in the 20th century

Kéri Katalin

reformpedagógia, neveléstörténet, 20.sz.

alternative education, history of education, 20th century

Magyarország

Társadalomtudományok>Neveléstudomány
Társadalomtudományok>Neveléstudomány>Nevelés>Neveléselmélet
Társadalomtudományok>Neveléstudomány>Neveléstudományi kutatások>Pedagógiai irányzatok
Társadalomtudományok>Neveléstudomány>Neveléstudományi kutatások>Neveléstörténet

4.1, 8.4

Összefoglalja a reformpedagógia elméleti alapjait (gyermekközpontúság, gyermektanulmány) és bemutatja a 20. század első felében Magyarországon működött reformiskolák oktatási-nevelési módszereit (Új Iskola, Családi Iskola, Waldorf Iskola, Montessori Óvoda és Iskola Budapesten, Kerti Iskola Szegeden; a szintén szegedi Cselekvő Iskola kihagyásával).

It summarizes the theory of alternative education (child-orientation, pedology) and shows educational methods of the alternative schools in Hungary in the 20th century (e.g. Waldorf-school, Montessori nursery school etc.).

Magyar Elektronikus Könyvtár

MEK

1996

2003-01-31

tanulmány

hun

Multimédia tartalom:

Értékelés

Még nem érkezett értékelés

Szólj hozzá:

Kérem, jelentkezzen be!

Hozzászólások: