Ágoston Jolán:
Könyvbarátok nevelése. =Család és Iskola, 1957. dec. 8. p.
Baloghy Mária:
Az ifjúsági irodalom lélektani alapvetése. =A Jövő Útjain, 1934. márc.-ápr. 33-37. p.
Bászel Ernő:
Az olvasás, mint az önművelés legfontosabb eszköze. =Zsolnai Állami Főreáliskola Értesítője, 1908. 615-616. p.
Beke Manó:
Az újabb magyar ifjúsági könyvek. =A Jövő Útjain, 1926. 1.sz. 44-45. p.
Benedek Rózsi:
A mai külföldi gyermekirodalom. =A Jövő Útjain, 1934. 2. sz. 42-45. p.
Bényei Imre:
Gyermek- és ifjúsági irodalmunk továbbfejlesztése. =Néptanítók Lapja, 1943. 1. sz. 380-382. p.
Biczó Ferenc:
Mit olvasnak a diákleányok. Kaposvár, 1ö36. 19 p. (Klny. A Kaposvári Egyesületi Leánygimnázium 1935/36. évi értesítőjéből.)
Biczó Ferenc:
Mit olvasnak a fiatal leányok? Kaposvár, 1927. 14 p.
Binét Ágnes:
Ponyva-irodalom a gyermekszobában. =Köznevelés, 1946. 109-110.p.
Bognár Gyula:
Gárdonyi Géza gyermekalakjai. =Néptanítók Lapja, 1939. 21. sz. 841-843. p.
Bognár Gyula:
Herczeg Ferenc és a gyermek. =Néptanítók Lapja 1937. 18. sz. 702-706. p.
Bognár Gyula:
Nyírő József és Tamási Áron művei a népiskola szolgálatában. =Néptanítók Lapja, 1940. 20. sz. 880-883. p.
Büchler Hugó:
Az ifjúsági könyvtár hatása és némely kívánalmai. =A Gyermek, 191. 421-430. p.
Csapó István:
Történelemtanításunk tankönyveken kívül. =Országos Polgáriskolai Tanáregyesületi Közlöny, 1931. 7. sz. 327-335. p.
Dallos György–Makkay Gusztáv:
Hogyan olvassunk? Bp. 1952. 123 p.
Darvas Andor:
A ponyvakérdés. =Nevelésügyi Szemle, 1939. 203-207. p.
Dániel Anna:
Segítsünk az ifjúsági irodalom. =Március 15. 1948. 15. Sz. 16. p.
Deák Tibor:
Mit meséljünk a gyermekeknek. =Szülők Lapja, 1948. 3.sz. 3. p.
De Gerando Antónia:
A leányok irodalmi tanításairól. =Magyar Paedagogia, 1892. 291-296.
p.
Devecseri Gábor: Kamaszok és félemberek. A magyar kamaszregényekről. =Magyarok, 1948. 2. Sz. 66-79. P.
Dezséry László:
Olvasni jó. Bp. 1958. 122 p.
„Diákkönyvtár” című sorozat megjelenése. =Művelődési Közlöny, 1958. 16. sz. 203. p.
Dobján László:
Népkönyvtárak. Mit olvastassunk gyermekeinkkel az iskolában. Bp. 1910. Ism. Magyar Paedagogia, 1911. 384. p.
Dobos László:
A mai lányok olvasmányai. =Magyar Paedagogia, 1941. 3-4. sz. 202-211. p.
Dobos László:
Olvasásra való nevelés. =Pedagógiai Szeminárium, 1931. 3. sz. 25-34. p.
Donáth Blanka, G.:
A gyermek és a könyv. Az iskolás gyermek első olvasmányai. =Család és Iskola, 1956. 3. sz. 13. p.
Donáth Blanka, G.:
Leányok specifikusan leányos, illetőleg fina jellegű olvasmányai a korai pubertáskorban. (Klny. Pszichológiai tanuilmányok 1.) Bp. 1958. 239-244. p.
Donáth Blanka, G.:
A leányregény és a leányregény korszak. =Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi István. Bp. 1957. 190-258. p.
Donáth Blnaka, G.:
A szépirodalom hatása a példakép kialakulására. =Köznevelés, 1952. 17. sz. 528-530. p.
Dornis Gáspár:
Az erkölcsrontó iratok, ravasz csábítók s a rossz példák veszélyeiről. =Székesfehérvári Római Katholikus Gimnázium Értesítője, 1858. 10. p.
Drózdy Gyula:
Olvasási mániában szenvedő tanulók. =Népművelés, 1917. 338-349. p.
Elek István:
Kispajtások irodalma. =Alsótagozati Oktatás-Nevelés, 1955. 12. sz. VIII. p. Melléklet a Köznevelés, 1955. 12. számához.
Elek István:
Mit olvassanak gyermekeink a nyári szünidőben? =Család és Iskola, 1966. 6. sz. 15. p.
Fábián István:
Gimnazisták olvasmányai. =Magyar Szemle, 1936. XXVI. k. 194-200.p.
Fábián Pál:
A ponyva a nevelés szolgálatában. =Embernevelés, 1948. 2. sz. 64-68. p.
Fehér Klára:
Hősök és kalandok ifjúsági irodalmunkban. =Irodalmi Újság, 1952. 24. sz. 8.p.
Fehér Klára:
Az iskolaábrázolása az ifjúsági irodalomban. =Csillag, 1952. 24. sz. 8. p.
Fehér Klára:
Új könyveket az ifjúságnak. =Irodalmi Újság, 1951. 1. sz. 3.p.
Földes Anna:
Az idei könyvnap ifjúsági irodalmunk szolgálatában. =Szabad Ifjúság, 1950. 13. P.
Gaál Mózes:
Az ifjúság és a regényolvasás. =Pozsonyi Katholikus Gimnázium Évkönyve, 1894. 371-372. p.
Gabona Béla:
A falusi gyermek olvasmányai. =Néptanítók Lapja, 1942. 24. sz. 1183-1184. p.
Gábor Emil:
Iskolai Könyvtár – Diákkönyvtár. =Köznevelés, 1958. 16. sz. 385_386.p.
(A sorozat eddig megjelent tagjainak felsorolásával és kiadási adataival.)
Gábor Géza:
Mit olvassanak leányaink? Győr, 1940. 12. p.
Geisswein Sándor:
Az irodalom nevelő hatása. Népnevelő, 1909. XIX. sz.
Geöcze Sarolta:
Viták az ifjúsági irodalomról. =Országos Polgáriskolai Tanáregyesületi Közlöny, 1941. 10. sz. 379-382. p.
Geréb György:
A szegedi és szeged környéki általános iskolák felsőosztályos tanulóinak viszonya az olvasáshoz. Szeged, 1950.
Geréb László:
Olvassunk, vagy ne olvassunk ponyvát? =Március 15, 1948. 14. Sz. 15. p.
Gerlóczi Lajosné:
Legkisebb olvasók irodalmáról. =Irodalmi Újság, 1953. 15. sz. 4 p.
Goiten György:
Mit olvasnak a kereskedelmisták? Kaposvár, 1937.8. p. (Klny. A Kaposvári Négyévfolyamú Fiú Felső Kereskedelmi Iskola 1936/37. évi Értesítőjéből.)
Gombos Albin:
Észrevételek az ifjúsági irodalommal kapcsolatos kérdésekhez. =Magyar Művelődés, 1926. 6-8. p.
Gonda Géza:
Mi után érdeklődik a gyerek Mi a legkedvesebb olvasmányod.? =A Gyermek, 1914. 167-168. p.
Graff György:
Van még egy ötletünk…Indítsanak olcsó Diákkönyvtár sorozatort. =Március 15, 1948. 6. Sz. 8-9. p.
A gyernekirodalom kérései a továbbképzésben résztvevő általános iskolák 1-4. osztályában tanítónevelők számára. Bp.1951. 151 p.
Győri György:
Utazás a ponyva körül.=A Könyv, 1955. 10.sz.
Haas Károly:
Az ifjúsági irodalomról. =Irodalmi Újság, 1952. 9. sz. 1-2.p .
Hárs László:
Az ifjúsági regényhős. = Csillag, 1953. 6. sz. 904-906. p.
Harsányi István:
A gyermekolvasó élménytárskeresése. =Olvasó gyermekeink. Szerk.
Harsányi István. Bp. 1957. 126-132.p.
Harsányi István:
Egy fiúgyermek olvasmányai a preoubertástól a pubertásba való átmenet évében. (Klny. Pszoicholgóiai tanulm,ányok 1.) NBp. 1958. 229-238. p.
Harsányi István:
A történet, a népmese és a gyermekvers szerepe a gyermek olvasóvá nevelésében. Bp. 1958. 18 p.
Harsányi Isván:
Az „Egri csillagok” feldolgozása ifjúsági könyvankéton. =Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi István. Bp.1957. 155-163. p.
Harsányi István:
Egy leány olvasás iránti érdeklődésének alakulásaa a serdülés előtt és a serdülés idején. =OLVASÓ GYERMEKEINK.Szerk. Harsdányi István. Bp.1957. 180-189. p.
Harsányi István:
A könyvankétok szervezésének kérdéséhez. =Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi István. Bp. 1957. 148-152.p.
Harsányi István :
Mennyit olvassanak gyermekeink. =Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi istván, Bp. 1957. 119-125. p.
Harsányi István:.
Miért kiváló gyermekverskötet Weöres Sándor „Bóbitá”-ja. =Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi István. Bp. 1957. 60-98. p.
Harsányi István:
Miért kiváló ifjúsági regény az „Egri csillagok?” Bp. 195? Áll. Gyermeklélektani Intézet soksz. 83 p.
Harsányi István:
Milyen olvasásteljesítésre képesek az általános iskola első osztályos tanulói. =Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi István. Bp. 1957. 99-118. p.
Harsányi István:
Néhány megjegyzés három kedvelt ifjúsági műfajhoz. Bp. 1958. 10 p.
Harsányi István:
Néhány szó az olvasónaplóról. =Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi István. Bp. 1957. 139-147. p.
Harsányi István:
Az olvasmányok hatása egy fiúgyermek természettudományos érdeklődésének kibontakozására. =Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi István. Bp.1957. 164-179. p.
Harsányi István:
Az olvasmányok megértésének szintjei. =Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi István. Bp. 1957. 133-138.p.
Harsányi István szerk.:
Olvasó gyermekeink. Bp. 1957. 302.p.
Harsányi István:
Olvasónapló az általános iskolában. =Köznevelés, 1952. 1. sz. 19-21.p.
Harsányi István:
Az olvasóvá nevelés néhány kérdése. =Pedagógiai Szemle, 1954. 1. sz.
Harsányi István:
Törődjünk gyermekeink olvasásával. Család és Iskola, 1953. 2.sz. 12-15.p.2
Havas István:
Ifjúsági irodalmunk. =Országos Polgáriskolai Tanáregyesületi Közlöny, 1925. 1-2. sz. 72-73. p.
Hegedűs Géza:
Ifjúsági irodalmunk feladatai. =Csillag, 1952. 5. sz. 594-600. p.
Hegedűs Zoltán:
Az ifjúsági irodalom vitája után. =Irodalmi Újság, 1952. 10. sz. 7. p.
Hogyan szoktassuk rá az ifjúságot az önálló olvasásra? =Munkaerőtartalék, 1951. 2. sz. 70.p.
Horváth István:
Levél a sajtó felhasználásának fontosságáról. =Iparitanulóképzés, 1953. 4. sz. 11.p.
Horváth János:
Az ifjúkorban szokásos regényolvasásról. Békéscsabai Evangélikus Gimnázium, Értesítője 1869. 3-9. p.
Ifjúsági irodalom szerepe a nevelésben. (Szovjet tanulmányok.) Bp. 1951.
Irodalmi hatás feltételei. Vita az ifjúsági irodalom kérdéseiről. =Irodalmi Újság, 1953. 5. sz. 5. p.
Jakab Zoltán – Tornyai Károly – Major Judit:
Barátom a könyv.. Ifjúsági irodalmi pályaművek. Hódmezővásárhely, 1958. 23 p. Bp.
Jeney János:
Az ifjúsági irodalom. Veszprém, 1940. 18 p.
A jó könyv munkánk segítője. Ifjúsági olvasómozgalom indul szeptember elején. =Szabad Ifjúság, 1950. 26. Sz. 8-9. p.
Kacsuk Miklós:
Harcos könyveket kérünk az Ifjúsági Könyvkiadótól. Földeák János: Az Ifjúsági Könyvkiadó válasza egy ifjúmunkás levelére. =Szabad Ifjúság, 1950. 36. Sz. 10. P., 37. Sz. 10. P
Kalmár Ernő:
A gyermekirodalom egyik műfaja: a történet.
=Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi István. Bp.1957. 38-48.p.
Kalmár Ernő:
Az irodalom nevelőhatásának tanulmányozásához. Bp. 195? Áll. Gyermeklélektani Intézet soksz. 27 p.
Kalmár Ernő:
Magyar népmesék az óvodában. =Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi István. Bp. 1957. 49-59.p.
Kalmár Ernő:
Móricz Zsigmond gyermekirodalmi munkássága. =Gyermeknevelés, 1952. 11. sz. 345-348.p.
Kardos László:
A gyermek és a könyv. =Köznevelés, 1948. 7. 128-129. p., 8. sz. 153-156. p., 9. sz. 178-179. p., 10. sz. 215-217. p., 12. sz. 269-271. p.
Kenyeres Imre:
Ifjúsági irodalmunk. =Embernevelés, 1947. 11. sz.
490-494. p.
Kepes Ágnes:
Serdülú gyermekek olvasmányai. Bp. 1958. 12 p.
Kiss Tamás:
Móricz Zsigmond 25-ik, Petőfi 62-ik, József Attila 69-ik a legolvasottabb írók listáján. =Ifjúság, 1947.12. sz. 4. p
Kopré József:
Olvasnak a kőbányai gyerekek. =Köznevelés, 1958. 21. sz. 500.p.
Kőrösi Henrik:
A gyermek és a könyv. =Néptanítók Lapja, 1925. 29-30. sz. 1-3. p.
Kőrösi Henriki:
Az ifjúsági irodalom és a tanítóképzés. =Néptanítók Lapja, 1936. 11-12. sz. 1-2. p.
Krassó György:
Ifjúsági iraodalom tegnap és ma. =Március 15. 1948. 12. Sz. 16. P.
Krebsz Ernő:
Az ifjúsági olvasmány. =Fogarasi Állami Főgimnázium Értesítője, 1907. 611. p.
Kugler Rezsőné:
Hogyan szerveztem meg, a nyári könyvolvasást. =Iparitanulóképzős, 1954. 7. sz. 30.p.
Lakatos László:
A gyermek házi olvasmányai. =Néptanítók Lapja, 1933. 11. sz. 367-370. p.
Lengyel Dénes:
Jó könyvet az ifjúságnak. =Alsótagozati Oktatás-Nevelés, 1957. 8. sz. XVIII. p.
Melléklet a Köznevelés, 1957. 8. számához.
Lengyel József. A mese nevelő hatása. =Alsótagozati Oktatás Nevelés, 1955. 18. sz. II-IV. p.
Ligeti Béla:
Mit mond a könyveiről maga az ifjúság. =A Jövő Útjain, 1934. márc. -ápr. 50. p.
Makár Ilona:
Milyen irodalom legyen az óvodákban. =Gyermeknevelés, 1950. 12. sz. 27-30. p.
Mérei Ferenc:
A művelődés mostoha ygermekei. =Valóság, 1947. 7. Sz. 530-537. p.
Miklós Edit:
A nő és az irodalom. =Nemzeti Nőnevelés, 1905. 408-415. p.
Murányi Kovács Endréné – Kabai Zoltánné:
Egy ismeretterjesztő könyv olvasásának hatása 11-12 éves tanulók természettudományos fogalmainak és gondolkodási készségeinek fejlődésére. Bp. 195?, Áll. Gyermeklélektani Int. Soksz. 44 p.
Nagy József:
Mit szeretnek a tanulók olvasni. =Magyar Paedagógia, 1910. 556-563. p.
Nagy József:
Az irodalmi érzék fejlődése a gyermekben. =Magyar Paedagogia, 1911. 634. p.
Nagy László:
Küzdelem a ponyvairodalom és a rémregények ellen. =Népmívelés, 1906. I. 172. p.
Nagy László:
Mese a kontyosról és néhány szó általában a gyermekmeséről. =A Gyermek, 1925. 113-114. p.
Nagy Miklós:
Ifjúságunk és a könyv. =Nevelésügyi Szemle, 1938. 359-363. p.
Nagy Miklós: A könyv és a best-seller. =Tudományegyetem, 1953. 4. sz.
Nógrády László:
A mese. I. A gyermekmese. Bp. 1917.
Nógrády László:
A ponyvairodalom és a gyermek. =Magyar Nőegyesület Lapja, 1911. 5. sz.
Nógrády László:
Impresszionalizmus a gyermekjátékban és irodalomban. =A Gyermek, 1911. 363-370. p.
Nógrády László:
A gyermek és a mese. =A Gyermek, 1914. 337-356., 416-448. p.
Nógrády László:
Tudományos ifjúsági irodalmunk. =A Gyermek, 1916. 600-609. p.
Nógrádi László:
Ifjúsági irodalmunk. =A Gyermek, 1917. 208, 354-372. p.
Nógrády László:
Az új ponyvairodalom. =A Gyermek, 1918. 150-152. p.
Nyíreő Éva:
A mai ifjúság olvasmányai és a túl korai olvasmányok veszedelme. =A Jövő Útjain, 1938. 1. sz. 5-13. p.
Níreő Éva:
Az ifjúsági olvasmányok és az otthon. =A Jövő Útjain, 1934. márc. ápr. 38. p.
Olvasó gyermekeink. Tanulmányok és cikkek az irodalmi nevelés köréből. Szerk. Harsányi István. Bp. 1957. 302 p.
Olvasómozgalom az általános iskolában. =Köznevelés, 1954. 18. sz. 325-326.p.
Az olvasómozgalom könyvei. Sándor András: Huszonnégyen kezdték c. mű feldolgozása. =Köznevelés, 1951. 18. sz. 775-776. p.
Passuth László:
Írók az iskolában. =Köznevelés, 1946. 19. Sz. 15. P
Pálfalvi István:
Kiegészítő tankönyv a tanítóképzők 1.és 4. osztályai számára. Bp. 1953. 46 p.
Pálfalvi István:
A ponyvairodalom néhány sajátosságának egyezése a mese- és gyermekirodaloméval. =Magyar Nyelv és Irodalom Tanítása, 1958. 4/5. sz. 18-23. p.
Petrolay Margit, W.:
Verses mesekönyvekről. =Pedagógiai Szemle, 1952. 1. sz. 182-185. p.
Pásztor József:
Tud-e a népiskola a jó könyvre nevelni. =A Jövő Útjain, 1934. 2. sz. 56-58. p.
Pekri Pekár Károly:
A tanulók házi olvasmányairól. =A Gyermek, 1911. 29-31. p.
Pintér Jenő:
A középiskolai ifjúság legkedvesebb olvasmányai. =Magyar Művelődés, 1924. 65. p.
Prohászka János:
Mit olvas a mai ifjúság. =Magyar Nyelvőr, 1951. 2. sz. 141-144. p.
Prohászka János:
A természet ismertetése az ifjúsági irodalomban. =Magyar Nyelvőr, 1952. 2. sz. 127-130. p.,
Radnóti Dezsőné:
Leányaink és olvasmányaik. =Család és Iskola, 1908. 7-9. sz.
Reininger József:
Ponyva az iskolában. =Országos Polgáriskolai Tanáregyesületi Közlöny, 1942. 12. sz. 412-414. p.
Remess Kázmér:
Az olvasmányok megválasztásáról. =Szabadkai Római Katolikus Gimnázium Értesítője, 1856. 1-6. p.
Réti Laura:
Egy kültelki iskola olvasótermében. =Te Gyermeked, 1948. 1. sz. 2. p.
Révay György:
Mit és mit ne olvassunk? =Debreceni Kegyesrendi Gimnázium Értesítője, 1884. 1-17. p.
Rónaszegi Miklós:
Egy elhanyagolt műfaj. Az ifjúsági ismeretterjesztő irodalomról.
=Természet és Technika, 1953. 8. sz. 509-510.p.
Sebestyén György:
Húsz esztendő ifjúsági irodalma. =Új Szántás, 1947. 8. Sz. 454-457. p.
Seres József:
Az ifjúsági irodalom a nevelés szolgálatában. Bp. 1953. 23 p.
Surányi Imre:
A serdülő ifjúság sajtója. =Köznevelés, 1949. 4. Sz. 75-77. p.
Seres József:
A felszabadulás utáni magyar ifjúsági irodalom áttekintése és felhasználása az iskolai oktató-nevelő munkában. =Pedagógiai Szemle, 1953. 1-2.sz. 117-137.p.
Seres József:
Hogyan neveli gyermekeinket az olvasómozgalom. =Család és Iskola, 1952. 2. sz. 32-35. p.
Seres József:
Hogyan szervezzünk témaestet? =Köznevelés, 1952. 1. sz. 24-25. p.
Seres József:
A nagy írók estéjének megszervezése. =Köznevelés, 1952. 5. sz. 148-149. p.
Seres József:
Olvasómozgalom iskoláinkban. =Köznevelés, 1951. 23. sz. 935-936. p.
Schőner Ferenc:
Gyermekirodalom . =Néptanítók Lapja, 1935. 24. sz. 937-939. p.
Simó Jenő:
Irodalom az iskolában. =Irodalmi Szeme, 1949. 3. Sz. 14-15. p.
Simó Gyula:
Javítsuk meg, fejlesszük tovább a sajtólevelező mozgalmat iparitanulóink között. = Munkaerőtartalék, 1952. 3. sz. 29-30. p.
Szabó D. Béla:
A jó könyvek megkedveltetésével harcoljunk a destruáló irodalom ellen. = Dunántúli Tanítók Lapja, 1938. 21., 222. sz., 381-382., 396-397. p.
Szanyi Gyula:
Tapasztalataim a könyv nevelő-erejéről. =Iparitanulóképzés, 1954. 11. sz. 18-20.p.
Szávai Nándor:
Könyvvel az ifjúság szellemi felemelkedéséért. =Ifjúság, 1947. 5. Sz. 2. p.
Szende Aladár:
Ankét az ifjúsági irodalomról. =Köznevelés, 1948. 12. Sz. 280. p.
Szondy György:
A modern iskola és az ifjúság olvasmányai. Bp. 1935. 61 p.
Szöllősy Tibor (összeáll.)
Mit olvassanak az általános gimnáziumok tanulói? Miskolc, 1955. 40 p.
Szüdi György:
Ifjúsági irodalmunk kérdéseihez. =Irodalmi Újság, 1951. 14. sz. 7. p.
Tamás Kálmán:
A kiirtott ponyva helyes pótlása. =Magyar Paedagia 1942. 1-3. sz. 89-91. p.
Tamás Kálmán:
A történelmi regény pedagógiai értéke. =Magyar Paedagogia, 1943. 3-4. sz. 237-239. p.
Teknős Péter:
Ifjúsági irodalmunk jövője. =Irodalmi Újság, 1953. 1. sz. 5. p.
Tóth Béla:
A gyermek és a könyv. Milyen könyvekkel lássuk el az iskoláskor előtti gyermekeket? =Család és Iskola, 1956. 2. sz. 2. p.
Tóth Béla:
A gyermek és a könyv. A gyermek önálló olvasóvá fejlődése. =Család és Iskola, 1956. 4. sz. 7. p.
Tóth Béla:
A gyermek és a könyv. A 10-14 éves gyermek olvasása és olvasmányai. =Család és Iskola, 1956. 5. sz. 11.p.
Tóth Béla:
A gyermek és az irodalom. Bp. 1955.
Tóth Béla:
A gyermek és a könyv kapcsolatának alakulása. =Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi István. Bp. 1957. 8-37. p.
Tóth Béla:
Ifjúságunk és a ponyvaolvasmányok. =Olvasó gyermekeink. Szerk. Harsányi István. Bp. 1957. 259-289. p.
Tóth Béla:
Az irodalmi érdeklődés kibontakozásaa a 3-4. osztályban. =Alsótagozati Oktatás-Nevelés, 1956. 2. sz. (Melléklet a Köznevelés, 1956. 2. számához.
Tóth Béla:
Az irodalmi érdeklődés nevelése azifjúkorban. =Család és Iskola, 1956. 6. sz. 5. p.
Tóth Béla:
Az olvasási kedv ébresztgetése az I-II. osztályban. =Alsótagozati Oktatás-Nevelés, 1955. 24. sz. VI-VII. p. Melléklet a Köznevelés, 1955. 24. számához.
Tóth Béla:
Az olvasómozgalom megszervezése nyáron. =Köznevelés, 1952. 12. sz. 384-386. p.
Tóth Béla:
A tanulóifjúság ponyvaolvasásáról. =Köznevelés, 1957. 4. sz. 94-95. p.
Tóth B. Zoltán:
A gyermek és az irodalom. Milyen hatással vannak a kalandos tárgyú könyvek és elbeszélések a 10-14 éves gyermekre? =Cselekvés Iskolája, 1840-1941. 1-4. sz. 13-21. p.
Tóth Rezső:
Leányolvasmányokról. =Nemzeti Nőnevelés, 1906. 246-258. p.
Újvári Lajos:
A diák olvasmányai. =Magyar Szemle, 1936. XXVIII. k. 54-63. p.
Újvári Lajos:
A mai gyermek és a könyv. Bp. 1936. 72 p.
Vajda László:
Az irodalmi nevelés útján. =Pedagógiai Szemle, 1955. 2. sz.174-198. p.
Varga Balázs:
Hazafias gyermekköltészet száz évvel ezelőtt. =Csillag, 1952. 8. sz. 968-981. p.
Várjuk íróinktól az új ifjúsági irodalmat. Vita az Írószövetségben. =Szabad Ifjúság, 1950. 33. Sz. 9. P.
Vécsey Benedek:
Mit kell a tanuló ifjúságnak magán óráiban olvasnia és hogyan? =Podolini Kegyesrendi Gimnázium Értesítője, 1877.
Vincze László:
Ifjúsági irodalom – ifjúság és irodalom. =Magyar Nyelvőr, 1948. 4. Sz. 186-187. p.
Vincze László:
Kísérlet az irodalom megszerettetésére. =A Jövő Útjain, 1937. 4. sz. 112-113. p.
Weszely Ödön:
Robinson, mint ifjúsági könyv. =Magyar Paedagogia, 1900. 623-632. p.
Zsák Wilfried:
A Fővárosi Könyvtár és ifjúsági olvasói. Bp. 1937. 29 p.
Zsidi Gyuláné:
Az iskolaelőtti kor irodalmáról. =Köznevelés, 1949., 23. Sz. 661-662. p.